    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 29 Mar 2021 10:44:16 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Pytanie NTG niestety - Notebook wielosystemowy.
    From: - <s...@g...com>

    poniedziałek, 29 marca 2021 o 11:22:40 UTC-5 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "-" napisał w wiadomości grup
    ..
    > sobota, 27 marca 2021 o 07:16:13 UTC-5 Grzegorz Niemirowski
    > Zachwyca bardziej niz winda.

    > Jaki masz monitor ?
    > Winda od paru lat ma "ficzer", ze wykorzystuje fakt, ze kazdy piksel
    > to tak naprawde 3 piksele w roznych kolorach.
    > I zapala je jakos indywidualnie.

    Tak, tyle ze problem z tym nie jest ze wyglada jak gowno (zrobilem skrot myslowy) a
    fakt ze nie da sie tego wylaczyc globalnie.

    Wylaczanie odbywa sie w dwu miejscach dostepnych z klikacza i w jednym miejscu w
    rejestrze.

    A explorer plikow i tak maluje rozmazane mimo ze wszystko inne jest jako tako ostre
    (przegladarki robia na stronach swoje)

    Pod linuxem mam prawie wszystkie fonty ostre, no, jest pare wyjatkow ale nie takie
    babole jak MS-owy explorer plikow.

    > Co prawda teraz sprawdzam - wlaczona źle, wylaczona - tez źle, ciekawe
    > co sp*...

    Ogolnie MS zwalil sporo w ustawieniach grafiki. Fonty, wysokie rozdzielczosci i dpi i
    troche pozwolil na to ze byle programista olewa systemowe themesy i robi swoje fonty.

    za czasow 95/98 po zmianie themesa na "sliwkowy" niemal cala winda byla ciemniejsza i
    nieco wygodniejsza w nocy. Wyjatki takie jak winamp byly tylko wyjatkami.
    Dzis kazda apka ma swoje themesy i kazdy wyglada inaczej a w rezultacie wszystko jest
    kupa.

    I teraz posadz dziadka/babcie i tlumacz ze to i owo to to samo mimo ze wyglada
    inaczej...

    Z androidem jest podobnie, nawet bardziej (hamburger menu, kolko zebate, guzik z
    menu, menu ukryte po tapnieciu, menu pod 3kropkami...

    > Szkola nie nastawiona na programy windowsowe ?

    Nie wiem, moze, ale libre office ogarnia, tylko raz sie wywalilo ale to byla wina
    dokumentu z jakimis dziwnymi polami, pracowy word tez sie wywalal...

    A pod przegladarka wszystko dziala tak samo...

    Nie musialem jeszcze wine odpalac dzieciakowi ani dawac pracowego kompa zeby zadanie
    robil. A juz pare lat dlubie. Zreszta zona tak samo. To zreszta u niej byl ten
    popsuty dokument.
    Poza tym zero bolu glowy...

    I jak juz pisalem, nie sadze aby to bylo szczescie, gram w lotka i max co wygralem to
    rownowartosc 4 losow.

    A wzbudzam sie w takich watkach bo nie trawie takiego ogolnego fandzolenia ze "eee
    nieeee linux, paaanie, niedobry jest"

    Dobra starczy narzekania. Trza na chleb zarobic...