  • 1. Data: 2009-08-11 07:00:54
    Temat: Pytanie do użytkowników drukarki OKI MICROLINE 321 Elite
    Od: Rex <w...@z...pl>

    Witam,

    jakiś czas temu kupiłem używaną drukarkę igłową jak w temacie. Drukarka
    była na pewno sprawna (sprzedający przy mnie wydrukował stronę testową).

    Dzisiaj drukarkę chciałem zacząć używać i widzę, że część głowicy w
    której osadzone są igły szoruje po wałku. Głowica zaczyna dotykać wałka
    w odległości 1/4 licząc od lewej strony wałka. Przyglądam się temu i
    kurcze nie mam pojęcia o co chodzi... Przecież pręt po którym przesuwa
    się głowica i wałek osadzone są na stałe, więc teoretycznie nie ma
    możliwości regulowania odległości głowicy od wałka.
    Jedyne co można zrobić to "drążek" na głowicy, który reguluje "Head Gap"
    ustawić na maksa - tzn. na 3, ale cały czas tak jest ustawiony (jak
    zrobię na 1 to jest jeszcze gorzej).

    Nie mam pojęcia co jest grane. W jaki sposób "odsunąć" głowicę od wałka.

    Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł?

    --
    Pozdrawiam,
    Rex

  • 2. Data: 2009-08-11 11:07:03
    Od: "Robson" <a...@...pl>

    > Nie mam pojęcia co jest grane. W jaki sposób "odsunąć" głowicę od wałka.

    Zdjac obudowa, wtedy stojac przodem do drukaki po prawej stronie z przodu
    jest dzwignia. Ale zanim bym to robil, to bym ja raczej mechanicznie
    obejrzal i spradzil czy walek jest prawidlowo osadzony, karetka, glowica
    itd. A "head gap" tez mozna regulowac, wystarcy wyjac tasme, w otwor wcisnac
    cos cienkiego i mozna dzwignie przesunac do przodu bez pochylania karetki.

  • 3. Data: 2009-08-11 11:25:00
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

> [...]
    > ustawić na maksa - tzn. na 3, ale cały czas tak jest ustawiony (jak zrobię

    pewnie ktoś konserwował, rozebrał i źle złożył. Oki nie są zbyt trudne w
    serwisowaniu. Trzeba sprawdzić czy wałek lub/i szyna prowadząca głowicę są
    dobrze osadzone bo mogą być poluzowane zaczepy i wtedy się przesuwają.
    Gorzej jak popękały plastiki wtedy trzeba coś wykombinować. Widziałem już
    drukarki w których wałek był zamocowany drutem.

  • 4. Data: 2009-08-12 08:57:10
    Od: Rex <w...@z...pl>

    Robson pisze:

    > Zdjac obudowa, wtedy stojac przodem do drukaki po prawej stronie z
    > przodu jest dzwignia.

    Z prawej strony obudowy widzę tylko dźwignię do zmiany rodzaju papieru:
    "zwykły" i perforowany.
    Natomiast z lewej strony jest dźwignia, która opuszcza pręt, który
    dociska papier do wałka.
    Nie widzę w tej drukarce innych dźwigni.

    Ale zanim bym to robil, to bym ja raczej
    > mechanicznie obejrzal i spradzil czy walek jest prawidlowo osadzony,
    > karetka, glowica itd.

    Wałek jest na swoim miejscu, jest dobrze, stabilnie osadzony w zaczepach
    i z tego co widzę nie ma możliwości odsunięcia wałka od głowicy.

    Jedyne co można zrobić, to podnieść lekko pręt (z lewej strony, prawa
    osadzona jest na stałe) po którym przesuwa się karetka z głowicą. W ten
    sposób mogę lekko odsunąć głowicę od wałka. Jednak w ten sposób głowica
    od wałka jest odsunięta tylko z lewej strony drukarki; po prawej stronie
    nie da się tego zrobić i głowica na długości 1/4 wałka nadal po wałku
    szoruje.

    Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?

    --
    Pozdrawiam,
    Rex

  • 5. Data: 2009-08-12 08:59:42
    Od: "Robson" <a...@...pl>

    Użytkownik "Rex" <w...@z...pl> napisał w wiadomości

    > Z prawej strony obudowy widzę tylko dźwignię do zmiany rodzaju papieru:
    > "zwykły" i perforowany.

    Przeczytaj jeszcze raz: ">> Zdjac obudowe". A zdejmuje ie ja podwazzajac
    plaskim srubokrete zaczepy z przodu w 3 miejscach.

  • 6. Data: 2009-08-12 16:30:43
    Od: Rex <w...@z...pl>

    Robson pisze:

    > Użytkownik "Rex" <w...@z...pl> napisał w wiadomości

    > Przeczytaj jeszcze raz: ">> Zdjac obudowe". A zdejmuje ie ja podwazzajac
    > plaskim srubokrete zaczepy z przodu w 3 miejscach.

    Ok, dzięki za dokładne wyjaśnienie. Początkowo myślałem, że chodzi tylko
    o tą klapkę u góry obudowy, która przykrywa wałek.

    Dźwignię po prawej stronie przesunąłem na maksa w prawo i teraz jest
    trochę lepiej. Dziękuję za pomoc.

    --
    Pozdrawiam,
    Rex

  • 7. Data: 2009-08-13 07:13:33
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Rex pisze:
> [...]
    > się głowica i wałek osadzone są na stałe, więc teoretycznie nie ma
    > możliwości regulowania odległości głowicy od wałka.

    Ale jest możliwość, że guma wałka ze starości spuchła.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2009-08-13 07:31:11
    Od: "Robson" <a...@...pl>

    Ale to i tak nie jest rozwiazanie problemu. Jesli glowica zaczepia o walek
    tylko na czesci dlugosci, to jasne jest, ze problem jest w roznoleglosci
    proadnicy karetki i walka. I tutaj trzeba szukac przyczyny. I prawdz jeszcze
    glowice, czasem zdarza sie uszkodzenie, ze ktoras igla wystaje ponad inne i
    drze papier.