  • 1. Data: 2018-01-02 17:47:18
    Temat: Pytanie do użytkowników wideorejestratorów
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Kupiłem niedawno podwójny wideorejestrator Mio MiVue 792 Dual (z kamerą
    A20). Poprzedni ducha wyzionął. Albo ja wyznaję jakieś nieprawdopodobne
    standardy albo te kamery to najtańszy chiński badziew. Generalnie różne
    modele MiVue zachowują się podobnie. Nie wiem czy wszystkie, czy
    niektóre. Oglądam na YT kanał "Polskie Drogi", gdzie prezentowane są
    nagrane kamerami samochodowymi zdarzenia drogowe. Choć to zwykle krótkie
    klipy ale można mimo to wyłowić zachowania popularnych Mio. Chciałbym
    abyście podzielili się własnymi obserwacjami, szczególnie w porównaniu z
    modelami innych firm. Oto moje zastrzeżenia

    Filmowanie w nie najlepszym świetle za dnia: np. zmierzch albo gęste
    chmury itp. powoduje, że kamera zamienia dzień w noc i to z mega
    przekontrastowaniem sceny (pomimo aktywnego WDR). W takich warunkach
    balans bieli szaleje. Kadr staje się nawet nie niebieski - lecz granatowy.

    https://drive.google.com/file/d/1XCTqAXoVqrZRuybL0eb
    ZVdusoYldmyGW/view?usp=sharing

    To zdjęcie to tył pojazdu, ale przednia kamera zachowuje się podobnie.

    Efekt jest taki jakbym prawie nocą jechał. W grudniu o 15 przy niebie z
    przejaśnieniami jest naprawdę jasno. A już z pewnością nie było tam
    granatowo. Kamery nawet z niskiej półki radzą sobie z balansem bieli
    zdecydowanie lepiej.

    Popatrzcie na niebo wypalone. Przypomnę, że WDR jest aktywny. Dla
    porównania kadr z mojej poprzedniej, o połowę tańszej kamery zrobiony w
    bardzo podobnych warunkach oświetleniowych: zmierzch, pod słońce, chmury
    + czyste niebo.

    https://drive.google.com/file/d/1U8JZnz27Qrrpy-uDcJu
    aOu87lQsI5AZJ/view?usp=sharing

    Niebo przyciemnione w naturalny sposób, cienie rozjaśnione, słowem:
    piękny WDR. A do tego balans bieli normalny.

    Kolejna niespodzianka to dorysowywanie grubych białych obwódek przy
    kontrastowych przedmiotach. Rozumiem takie na poziomie 1px - to byłoby
    wyostrzaniem. Ale coś takiego?

    https://drive.google.com/file/d/1az1KHLoqXADiohGkE2Y
    PhnJYRkNR-tCr/view?usp=sharing

    Wygląda to jak mały obraz poddany wyostrzeniu a potem oversamplowaniu do
    HD. Wtedy wszystkie małe pikselowo zakłócenia czy efekty rozrastają się
    do wielu pikseli.

    Czytelność tablic rejestracyjnych w takich warunkach oświetleniowych
    jest żadna. Spróbujcie odczytać ją z wyprzedzanego przeze mnie auta na
    fotce #1. To może z 10m było. Rozdzielczość wygląda na rozciągnięte do
    HD 640x480.

    Układ FCWS (ostrzeganie przed kolizją) cały czas widzi niebezpieczeństwo
    i ostrzega o nim. Nawet gdy nie ma żadnych aut w okolicy. Mowa o
    średnich warunkach oświetleniowych. Wieczorem milknie.
    LDWS w ogóle nie działa - ale to standard w kamerach.

    Transfer po WiFi do dedykowanej aplikacji jest 10x wolniejszy niż ten
    sam z użyciem zwykłego transferu plików po WiFi.

    Aby nie karcić wyłącznie to o plusach napiszę.
    Plusem jest z pewnością filmowanie nocą, w oświetleniu ulicznym czy poza
    miastem. Obraz jest naprawdę czytelny. Bardzo przydatna jest
    sygnalizacja w korkach o tym, że auto z przodu ruszyło a ja stoję. 60fps
    również, przynajmniej hipotetycznie, robi różnicę.

    Czy MioVue to tania chińska zabawka z naklejoną ceną od Mio?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2018-01-02 20:41:52
    Temat: Re: Pytanie do użytkowników wideorejestratorów
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-01-02 o 17:47, Marek S pisze:

    > Czy MioVue to tania chińska zabawka  z naklejoną ceną od Mio?

    Mam MiVue 358 (staruszek). Support tego jest żaden. Obraz taki sobie.
    Od 4 lat próbuję znaleźć firmware MiVue 358 z językiem polskim i nie
    istnieje takie (a miał fabrycznie tylko zachciało mi się upgrade, jest
    teraz 2 razy chiński i angielski). Tak więc pierwsze i ostatnie
    cokolwiek od Mio.
    Zamówiłem teraz Viofo A119S GPS.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2018-01-02 21:55:29
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 02-01-2018 o 20:41, Irokez pisze:

> [...]
    > istnieje takie (a miał fabrycznie tylko zachciało mi się upgrade, jest
    > teraz 2 razy chiński i angielski). Tak więc pierwsze i ostatnie

    Rozważam zwrócenie zestawu nawet jeśli kolejne 2 dni będę musiał z
    tapicerką się bawić.

    Masz już w/w? Czy ona w dualu występuje?
    Koniecznie napisz jak wrażenia, nawet z opóźnieniem. Testów na YT nawet
    nie chce mi się oglądać. Nierzetelne, połowiczne, bez badania wpływu
    światła dnia / nocy itd itp. Rzadko ktoś testuje od A do Z sprzęt. Po
    takich okrojonych testach wybrałem tego bubla, tam świetnie prezentował
    się. Żadnych niedomagań.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2018-01-02 22:17:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 2 Jan 2018 17:47:18 +0100, Marek S napisał(a):

> [...]
    >
    > Wygląda to jak mały obraz poddany wyostrzeniu a potem oversamplowaniu do
    > HD. Wtedy wszystkie małe pikselowo zakłócenia czy efekty rozrastają się

    Moim zdaniem to jest efekt działania WDR.

    Ten cały WDR to jest taki pic na wodę, to taki niby HDR, ale robiony z
    jednego naświetlania.

  • 5. Data: 2018-01-03 03:50:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z moich skromnych doswiadczen wynika ze najslabszym ogniwem przy rejestratorze jest
    uzytkownik. Za pare groszy chce obraz kinowy. A tego sie zrobic nie da bo jak by film
    krecili ze ma byc zmierzch albo noc to by krecili w dzien a zmierzch i noc by zrobili
    filtrami i obrobka. To ze w sloneczny dzien tez uzywaja dodatkowych zrodel swiatla
    przez grzecznosc nie wspomne. I takie ceregiele przy kamerze za minimum sto tysiecy
    zlotych i obiektywie za trzydziesci tysiecy zlotych. Kamera w samochodzie ma
    rejestrowac zdarzenie a nie kolor oczu kierowcy w samochodzie co jedzie na czolowke.
    Nie pasuje Ci niebieski to dokup program do obrobki filmow i sobie przerobisz na
    rozowy.

  • 6. Data: 2018-01-03 09:17:00
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 17:47:23 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:
    > Witam,
    >
    > Kupiłem niedawno podwójny wideorejestrator Mio MiVue 792 Dual

    Czemu kupowac cos slabego jak mozna kupic dobrze?

    Czemu nie kupic klona shadow-a albo jego następników?

    Mam taki i sprawuje sie calkiem ok.

    Ale uprzedzam, rejestrator musi pracowac w bardzo kiepskich warunkach.
    Swiatlo ma od sasa do lasa bo i sloneczne, i rteciowe i ledy i xenony i srodek dnia i
    wieczory czerwone i chmurzyste.

    Nie jest latwo wbic mu takiej logiki aby wszystko dobrze wygladalo i jeszcze zeby
    kazdy gust zaspokoic.

    Czy widac rejestracje i sytuacje na drodze? Nie? Wywalic kupic inny.
    Tak? Nie przejmowac sie...

  • 7. Data: 2018-01-03 15:42:52
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 02-01-2018 o 22:17, Tomasz Pyra pisze:

    > Moim zdaniem to jest efekt działania WDR.

    Pewnie tak - nie zdążyłem wybadać bo kamera w serwisie.

    > Ten cały WDR to jest taki pic na wodę, to taki niby HDR, ale robiony z
    > jednego naświetlania.

    Tu się nie zgadzam z Tobą. Pokazałem link do obrazu z innej kamery, też
    z WDR. Nieporównywalnie lepszy efekt. Dynamika współczesnych dobrych
    przetworników pozwala na dokonanie kompresji dynamiki obrazu z dobrym
    skutkiem. Warunkiem jest DOBRY przetwornik a nie taki, który zgubi
    wszystko w szumie w ciemnych obszarach kadru.

    Technikę WDR od wielu lat stosuję z powodzeniem w fotografii. Oczywiście
    to inna klasa przetworników. Mini przetworniki kamer czy telefonów w
    niektórych przypadkach pozwalają na delikatny WDR. Bardzo wiele zależy
    od zastosowanej krzywej kompresji: np. aby rozjaśniać to co ciemne ale
    nie dotykać tego co bardzo ciemne. Podejrzewam, że w kamerach MiVue ta
    krzywa była przez kowala wyklepana zamiast przez osobę zajmującą się
    profesjonalnie tematyką. Efekty są absurdalne.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2018-01-03 15:53:05
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Z moich skromnych doswiadczen wynika ze najslabszym ogniwem przy rejestratorze jest
    uzytkownik. Za pare groszy chce obraz kinowy.

    1200zł to parę groszy? :-)

    Zajmuję się fotografią więc wiem co masz na myśli. Nie będę rozwijał
    tematu bo zgadzam się generalnie.

    Jedyna rzecz, która stoi w konflikcie z Twoją tezą to obraz z kamery o
    połowę tańszej, który jest 4x lepszy. Więc da się wycisnąć z tych
    marnych miniprzetworniczków w wideorejestratorach akceptowalny obraz.
    Kwestia jest zastosowanej obróbki sygnału, która w kamerach MiVue
    wydaje się być z poprzedniej epoki lub nawet jeszcze wcześniejszej.

    Konkretnie: balans bieli nie zależy od ceny przetwornika. Mówimy o
    takich, które coś potrafią zarejestrować oczywiście, nie jakiś
    robotycznych zabawkach.

    Działanie WDR da się dostosować do tanich przetworników również.
    Zastosowanie WDR rodem z kamery kinowej do malutkiego przetwornika
    skończy się oczywiście katastrofą dla oczu.

    Bez problemu da się wyciągnąć obraz prawdziwe-HD z małego przetwornika.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2018-01-03 16:19:13
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-01-02 o 21:55, Marek S pisze:

    > Rozważam zwrócenie zestawu nawet jeśli kolejne 2 dni będę musiał z
    > tapicerką się bawić.
    >
    > Masz już w/w? Czy ona w dualu występuje?

    Nie mam, "pędzi" z chin ;) Kupiłem w promocji za 62$ w "swiatełku w
    pudełku".
    W dualu nie ma.

> [...]
    > światła dnia / nocy itd itp. Rzadko ktoś testuje od A do Z sprzęt. Po
    > takich okrojonych testach wybrałem tego bubla, tam świetnie prezentował

    Akurat sporo jest niezależnych filmów nagranych oraz linki do źródłowych
    nagrań (bez kompresji YT).

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2018-01-03 20:42:41
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 03-01-2018 o 09:17, s...@g...com pisze:

    > Czemu kupowac cos slabego jak mozna kupic dobrze?

    Robi się to następująco:

    1. Wchodzisz do internetu w poszukiwaniu:
    a) Top 10 wideorejestratorów.
    b) Prezentacji wybranych modeli na YT u kilku użytkowników (np.
    wideorejestratory24.pl, ForumWiedzy.pl i zagraniczni.
    c) Przypadkowe opinie na forach w Googlu.

    2. Wybierasz model, nad którym ludzie się rozpływają.

    3. Znajomych nie pytasz bo oni albo nie mają ich albo kupują takie,
    gdzie mydło tylko widać. Wyrazu "rozdzielczość" nigdy nie słyszeli.

    Potem następuje seria lamentów iż kupiło się coś 2x droższego niż się
    miało i coś 4x gorszego przy okazji. A miało się coś takiego:

    https://drive.google.com/file/d/1l7ksvzzV5nl0Q5lx6fK
    vlba4okohMeZ-/view?usp=sharing

    ... tylko spłonęło (dosłownie) i nie jest już produkowane.

    > Czemu nie kupic klona shadow-a albo jego następników?
    >
    > Mam taki i sprawuje sie calkiem ok.

    Przypomina mi to pewną historię z Interwencji czy innego programu w tym
    stylu. Zamknięto dojazd na parking miedzy wieżowcami dla mnóstwa aut.
    Jakaś inwestycja tam powstała. Mieszkańcy podnieśli larum "jak to!",
    "nikt nas o zdanie nie pytał!".

    Na to urzędnik:
    Jak to nie? Wiadomość była dostępna publicznie. Wisiała kartka przed
    sekretariatem na 4tym piętrze przez dwa lata. Był czas, nikt nie
    oprotestował!

> [...]
    i wieczory czerwone i chmurzyste.

    > Nie jest latwo wbic mu takiej logiki aby wszystko dobrze wygladalo i jeszcze zeby

    W/w sobie doskonale radziła. Może z wyjątkiem jazdy wieczornej nocnej
    przynajmniej w porównaniu z MiVue 792. Ta ostatnia ma tu duży plus.

    Z tego co się zorientowałem szukając kamery, posiadają one chipsety jak
    w PCtach, które decydują o właściwościach. Oczywiście można zniszczyć
    super chipset dając plastikowe soczewki lub kiepską matrycę. To też
    trzeba brać pod uwagę. Hipotetycznie jest tak, że jeśli kupisz kamerkę z
    tym samym chipsetem u 2 różnych producentów - powinno być tak samo w
    sensie jakości obrazu z uwzględnieniem w/w zagrożeń.

    I tak: jeśli kupisz kamerę z chipsetem NT96655 to będziesz miał
    gwarancję, że da sobie doskonale radę z w/w sytuacjami (w granicach
    możliwości sensora). Nie będzie niespodzianek jak przy MiVue 792. Ale...
    przykładowa kamera na nim oparta jak DOD Champion SP1 to 1500zł. Sęk w
    tym, że nie pracuje w dualu.

    > Czy widac rejestracje i sytuacje na drodze? Nie? Wywalic kupic inny.

    ... w budżecie na takie eksperymenty w kwocie 20 tys. zł powinniśmy w
    końcu coś trafić :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Marek