  • 31. Data: 2013-10-18 13:54:20
    Temat: Re: Pytanie dotyczace PE w urzadzeniach przemyslowych
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello orcos,

    Friday, October 18, 2013, 1:33:13 PM, you wrote:

    > Zupełnie pomieszałeś. Ja nie mówię tu o bardzo starych telewizorach z
    > gorącym chassisem, tylko o współczesnych telewizorach z zimnym
    > chassisem, podłączanych dwuprzewodowo.

    Jasne. I z problemami z łączeniami z kablówką oraz urządzeniami z PE,
    bo albo kopie albo są silne zakłócenia albo i jedno i drugie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 32. Data: 2013-10-18 13:55:20
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    > Hello Adam,
    >
    > Thursday, October 17, 2013, 11:26:47 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale te 400 i 1500VDC jest dostępne dla użytkownika?

    Nie , nigdzie zewnętrznie nie są dostępne.
    Choć faktem jest że 400VDC idzie kablem z jednej skrzyni do drugiej.

    Pzdr

    Adam

  • 33. Data: 2013-10-18 14:01:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Friday, October 18, 2013, 1:55:20 PM, you wrote:

    > Nie , nigdzie zewnętrznie nie są dostępne.
    > Choć faktem jest że 400VDC idzie kablem z jednej skrzyni do drugiej.

    Czy łączenie tych kabli jest dostępne dla użytkownika? Czy użytkownik
    może je rozłączyć i uzyskać dostęp do przewodów/styków?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 34. Data: 2013-10-18 14:14:48
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    > Czy łączenie tych kabli jest dostępne dla użytkownika? Czy użytkownik
    > może je rozłączyć i uzyskać dostęp do przewodów/styków?

    Użytkownik nie powinien ich rozłączać, ale nie jest to niemożliwe.
    Mam dosyć spore złącza hartinga ( bodajże Han czy jakoś tak )
    I takie napięcie jak 400VDC tam występuje.
    Do łączenia tych kabli ma być personel po treningu.

    Pzdr

    Adam

  • 35. Data: 2013-10-18 15:46:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Friday, October 18, 2013, 2:14:48 PM, you wrote:

> [...]
    > I takie napięcie jak 400VDC tam występuje.
    > Do łączenia tych kabli ma być personel po treningu.

    Ale personel użytkownika. Czyli nie jest to urządzenie niskonapięciowe
    i bezpieczne. Deklaracja ELV odpada :( Musisz umieszczać ostrzeżenia
    we właściwych miejscach. Zarówno na obudowach jak i na kablach i w
    dokumentacji.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2013-10-18 16:18:57
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

> [...]
    > i bezpieczne. Deklaracja ELV odpada :( Musisz umieszczać ostrzeżenia
    > we właściwych miejscach. Zarówno na obudowach jak i na kablach i w

    No właśnie dochodzimy do sedna jak sklasyfikować takie urządzenie, żeby
    było wiadomo do czego szukać norm lub o co pytać ?

    ELV jak widzę odpada.

    Pzdr

    Adam

  • 37. Data: 2013-10-18 18:24:49
    Od: "heja!" <h...@h...dot.not>

    "orcos" <s...@z...pl> wrote in message

    > Naprawde? Kineskop tez?

    Kineskop tez, calosc w klatce z cienkiej blachy, dodatkowo klatka
    wyposazona w sprezyste kontakty do warstwy aquadagu, mowa tu o tych nowszych
    z przewodami 3 zylowymi, L,N i PE, spelniajacych wymagania UL/EN60950.

    > Bo charakterystyczne dla starych modeli ekranowanie trafopowielacza
    > sluzylo raczej wytlumieniu zaklócen. Nowsze modele mialy trafopowielacz po
    > prostu przylutowany do plytki bez zadnego ekranowania.
    >
    > A po drugie: telewizory CRT byly podlaczane dwuprzewodowo bez uziemienia i
    > jak pan to wyjasni, ekspercie heja!?

    Byly w wykonaniu II klasy ochronnosci albo przewidziane do pracy w sieciach
    energetycznych IT powszchnie stosowanych w azji polodniowo-wschodniej, gdzie
    inne rodzaje sieci praktycznie nie mogly by prawidlowo funkcjonowac ze
    wzgledu na wilgotnosc bliska 100%.

    --
    heja!

  • 38. Data: 2013-10-18 18:51:15
    Od: "!" <@@@>

    "Adam Górski" <gorskiamalpa@wpkropkapl> wrote in message
> [...]

    To bez znaczenia... serwisantow takz nalezy chronic... bo jest ich malo :)

    > No właśnie dochodzimy do sedna jak sklasyfikować takie urządzenie, żeby
    > było wiadomo do czego szukać norm lub o co pytać ?
    >
    > ELV jak widzę odpada.

    Moze EN/IEC 60950 bez LVD?
    Rzeczone 1500[V] DC, miesci sie rzutem na tasme w 1000[V] AC.

    --
    heja!

  • 39. Data: 2013-10-18 19:42:43
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-10-18 18:51, ! pisze:
> [...]
    >>

    > Moze EN/IEC 60950 bez LVD?
    > Rzeczone 1500[V] DC, miesci sie rzutem na tasme w 1000[V] AC.

    1500VDC jest niedostępne z zewnątrz i nie przechodzi przez żaden
    zewnętrzny kabel. Jest zamknięte w jednej skrzyni.

    Tylko 400VDC idzie kablem który można rozłączyć.

    Adam

  • 40. Data: 2013-10-18 23:12:00
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 18.10.2013 13:54, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Jasne. I z problemami z łączeniami z kablówką oraz urządzeniami z PE,
    > bo albo kopie albo są silne zakłócenia albo i jedno i drugie.

    Mam samsunga z kablem "ósemką" i jakoś problemów nie ma. Problemy to są
    z innym monitoro-tv, który ma kabel komputerowy z PE i często podczas
    od/podłączania czegoś do tej samej listwy gniazdkowej traci na kilka
    sekund obraz z hdmi.
    A tak poważnie, to problemy mogą wystąpić o obydwu przypadkach. Już
    dawno takie rzeczy powinny być realizowane wyłącznie światłowodami.
    Miedzią tylko zasilanie, i to czyste - bez żadnych nośnych.

    --
    Mirek.