  • 1. Data: 2014-12-02 08:13:26
    Temat: QNAP TS-212P [2-bay NAS TOWER 1.6GHz 512MB]
    Od: Chris <a...@g...pl>

    Jak ktoś szuka NAS-a w bardzo dobrej cenie to jest wyprzedaż na ibood:

    http://www.ibood.com/pl/pl/product-specs/270/593/nas
    -qnap-ts-212p.html

    pozostało: 15 godz. lub aż do wyprzedania

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 2. Data: 2014-12-02 19:12:18
    Temat: Re: QNAP TS-212P [2-bay NAS TOWER 1.6GHz 512MB]
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-12-02 o 08:13, Chris pisze:
    > Jak ktoś szuka NAS-a w bardzo dobrej cenie to jest wyprzedaż na ibood:
    >
    > http://www.ibood.com/pl/pl/product-specs/270/593/nas
    -qnap-ts-212p.html

    > pozostało: 15 godz. lub aż do wyprzedania

    Jakie dyski byś do niego polecił?

    JD

  • 3. Data: 2014-12-03 08:27:43
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-12-02 19:12, JD pisze:

    -qnap-ts-212p.html

    > Jakie dyski byś do niego polecił?

    Ja prywatnie biorę tylko WD RED (wczoraj kolejna partia 8 dysków 2-3TB),
    być może jak będą u mnie w firmie WD RED PRO to pomyślę ale dostawa ma
    być dopiero na początku roku.
    Wiem że ludzie biorą też Seagate NAS ale jakoś po wcześniejszych
    modelach i problemach w NAS wolę WD. Parę miesięcy temu padły mi 4 dyski
    Seagate w NAS w tym samym momencie i cały RAID szlag trafił, do dziś nie
    udało się odzyskać części danych.
    Ogólnie nie ma czegoś takiego jak dysk który nigdy nie padnie, jak
    wszystko jest margines błędu i na każdego może trafić, pozostaje tylko
    pytanie jak duży jest ten % zwrotów. Kiedyś podawałem o ile pamiętam
    więc przeszukaj archiwum.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 4. Data: 2014-12-03 09:31:32
    Od: " 666" <...@...6>

    Dobra cena za ten 212P (jakbyś podał link 2 dni wcześniej, a akurat w sobotę już
    zamówiłem i zapłaciłem za inny model).

    Na dziś najtańsze dedykowane do NAS są WD Red (3TB na amazon po $110).
    Seagate są droższe (3TB po $119), HGST są jeszcze droższe i to sporo.
    Zaletą WD Red jest w miarę niskie zużycie energii i niski hałas.
    Nie sądzę, aby Red Pro różniły się niezawodnością od Red, różnica jest w innych
    parametrach.

    -----

  • 5. Data: 2014-12-03 10:56:02
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-12-03 09:31, 666 pisze:
    > Dobra cena za ten 212P (jakbyś podał link 2 dni wcześniej, a akurat w
    > sobotę już zamówiłem i zapłaciłem za inny model).

    To trzeba było zamówić a tamten zwrócić :) to była oferta 1 day.

> [...]
    > Zaletą WD Red jest w miarę niskie zużycie energii i niski hałas.
    > Nie sądzę, aby Red Pro różniły się niezawodnością od Red, różnica jest w

    HGST to w sumie WD do tego nie mają dedykowanych do NAS jak WD który ma
    rekomendację QNAPA-a.
    Co do WD RED PRO to nie wnikałem w specyfikację ale podobno ma być lepiej.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 6. Data: 2014-12-03 11:33:15
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-12-03, o godz. 10:56:02
    Chris <a...@g...pl> napisał(a):

    > HGST to w sumie WD do tego nie mają dedykowanych do NAS jak WD który
    > ma rekomendację QNAPA-a.

    Nie ma dedykowanych? A wiesz - mam na biurku 4 sztuki 4TB HGST
    DEKSTAR(R) NAS. Z opisem "High Performance Hard Drive For Desktop NAS
    Systems". Plus w NAS-ie w domu 2 inne takie sztuki. O takie:
    http://www.hgst.com/hard-drives/internal-drive-kits/
    nas-desktop-drive-kit

    Nadal twierdzisz że HGST nie ma dysków dedykowanych do NAS-ów? ;-)

    Zdrówko

  • 7. Data: 2014-12-03 11:59:28
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-12-03 11:33, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

> [...]
    nas-desktop-drive-kit

    > Nadal twierdzisz że HGST nie ma dysków dedykowanych do NAS-ów? ;-)

    Nie :) przepraszam moja wina, widać nie zwróciłem na nie uwago choć
    mamy w ofercie 4 modele (3/4/5/6TB).

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 8. Data: 2014-12-03 12:08:04
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-12-03, o godz. 11:59:28
    Chris <a...@g...pl> napisał(a):

    > Nie :) przepraszam moja wina, widać nie zwróciłem na nie uwago choć
    > mamy w ofercie 4 modele (3/4/5/6TB).

    Zerknij jeszcze w specyfikację tych HGST DESKSTAR(R) NAS i WD RED. Te
    pierwsze maja jasno podane że mają 7200rpm. A te drugie nie - w
    specyfikacji zamiast ilości obrotów jest wpis IntelliPower. ;-)

    Zdrówko

  • 9. Data: 2014-12-03 12:17:07
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-12-03 12:08, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

    > Zerknij jeszcze w specyfikację tych HGST DESKSTAR(R) NAS i WD RED. Te
    > pierwsze maja jasno podane że mają 7200rpm. A te drugie nie - w
    > specyfikacji zamiast ilości obrotów jest wpis IntelliPower. ;-)

    To akurat wiem :) ale tam gdzie je pakuję to nie potrzeba rpm tylko
    pojemności i bezpieczeństwa.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 10. Data: 2014-12-03 16:55:39

    Marka i marketing WD, fabryka Hitachi.