  • 1. Data: 2012-09-05 13:34:51
    Temat: RAID0 mirror
    Od: MarkPunk <m...@p...fm>

    Witam

    mam płyte gigabyte z kontrolerem SATA RAID

    miałem dwa dyski samsunga 500GB w RAID 0 - mirror

    jeden z dysków padł - wyjąłem, odesłałem do reklamacji ale dostałem korektę :(

    ponieważ nie można dostać takiego samego to czy mogę tam wpiąć dowolny większy dysk?
    czy Mirror odtworzy się automatycznie?
    czy ta operacja będzie bezpieczna - tzn. czy kopia odtworzy się z prawidłowego dysku
    na nowy a nie odwrotnie?

    i ogólnie jak się za to zabrać

  • 2. Data: 2012-09-05 13:47:16
    Temat: Re: RAID0 mirror
    Od: Forall <N...@s...info>

    On 05.09.2012 13:34, MarkPunk wrote:
> [...]
    > czy Mirror odtworzy się automatycznie?
    > czy ta operacja będzie bezpieczna - tzn. czy kopia odtworzy się z prawidłowego

    Raid0 to nie mirror ino stripping, jak serio miałeś RAID0 to raczej
    danych już nie maz.
    Jak był RAID1 to możesz włożyć dysk większy.

  • 3. Data: 2012-09-05 14:05:12
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-09-05, o godz. 04:34:51
    MarkPunk <m...@p...fm> napisał(a):

    > Witam
    >
    > mam płyte gigabyte z kontrolerem SATA RAID
    >
    > miałem dwa dyski samsunga 500GB w RAID 0 - mirror

    To RAID0 czy mirror? Bo to dwie różne rzeczy.

> [...]
    > czy ta operacja będzie bezpieczna - tzn. czy kopia odtworzy się z
    > prawidłowego dysku na nowy a nie odwrotnie?

    Zależy od kontrolera.

    > i ogólnie jak się za to zabrać

    Zrobić na początek backup danych. Co dalej - przeczytać w instrukcji do
    konkretnego kontrolera czy płyty.

    Zdrówko

  • 4. Data: 2012-09-05 15:26:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.09.2012 13:34, MarkPunk pisze:

    > miałem dwa dyski samsunga 500GB w RAID 0 - mirror

    RAID0 to nie mirroring.

    > jeden z dysków padł - wyjąłem, odesłałem do reklamacji ale dostałem korektę :(

    Jeśli faktycznie miałeś RAID0 i nie da się go naprawić, to już nie masz
    danych.

  • 5. Data: 2012-09-05 16:46:37
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    MarkPunk pisze:
> [...]
    > czy Mirror odtworzy się automatycznie?
    > czy ta operacja będzie bezpieczna - tzn. czy kopia odtworzy się z prawidłowego

    Jeśli system dyskowy jest hot-swap to bootujesz go z dobrego dysku (
    drugi slot pusty). Po podniesieniu systemu wstawiasz drugi dysk
    koniecznie czysty (w przypadku serwerów IBM wstawienie dysku z używanego
    w innym urządzeniu może spowodować utratę danych). Uruchamiasz
    synchronizacją dysków za pomocą Array Managera.

    --
    pozdrawiam
    Piotr Rezmer

  • 6. Data: 2012-09-05 16:48:11
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 05/09/2012 12:34, MarkPunk wrote:
> [...]
    > czy Mirror odtworzy się automatycznie?
    > czy ta operacja będzie bezpieczna - tzn. czy kopia odtworzy się z prawidłowego

    - domyślam się, że RAID1 - komputer nadal działa i masz dostęp do danych
    - zrób pełen backup (najlepiej jakiś snapshot)
    - podłącz większy dysk i zobacz, co się będzie działo ;-)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 7. Data: 2012-09-05 17:34:31
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 05/09/2012 15:46, Piotr Rezmer wrote:

> [...]
    > w innym urządzeniu może spowodować utratę danych). Uruchamiasz
    > synchronizacją dysków za pomocą Array Managera.

    Cytujac:

  • 8. Data: 2012-09-05 19:57:20
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    DooMiniK pisze:

    > Cytujac:
    > "mam płyte gigabyte z kontrolerem SATA RAID"

    Coś tam Gigabyte ma w formie managera: "initio sata raid manager". Coś
    takiego jak rebuild powinno być dostępne z poziomu OS.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2012-09-05 20:22:16
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    MarkPunk pisze:

    > i ogólnie jak się za to zabrać

    Przeczytaj manual
    http://download.gigabyte.eu/FileList/Manual/mb-manua
    l_ga-z77m%28h77m%29-d3h%28-mvp%29_v1.1_e.pdf

    na stronie 78 masz opis przywracania RAID. Ważne jest by prawidłowo
    określić który dysk jest masterem. Jako podpowiedź możesz wykorzystać
    informacje o numerze seryjnym dysku. Nowy dysk zaznaczasz jako RECOVERY.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2012-09-06 08:41:51
    Od: MarkPunk <m...@p...fm>

    > To RAID0 czy mirror? Bo to dwie różne rzeczy.

    Mirror czyli RAID1 - tak?