  • Data: 2017-12-05 09:32:47
    Temat: Re: RAID5
    Od: Mateusz Viste <m...@w...tell> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 05 Dec 2017 00:35:59 +0000, Marcin Debowski wrote:
    > Chyba niepotrzebnie aż tak często(*). Mi "się" wymieniając naturalnie
    > raz na 3-4 lata wraz ze spadkiem cen za jednostkę pojemności.

    Zapewne niepotrzebnie - ale częstotliwość wiąże się też z tym że z czasem
    wymieniam dyski na coraz większe, więc ca co ~2 lata jestem w stanie
    zwiększyć rozmiar macierzy (jak już oba dyski dojdą do wyższego pułapu).
    No i dochodzi aspekt odsprzedaży: roczny czy dwuletni dysk w pełni
    działający da się sprzedać całkiem dobrze, a na kilkuletniego trupa z
    błędami SMART jest jednak dużo mniej chętnych :)

    Mateusz