  • 11. Data: 2013-03-25 14:15:58
    Temat: Re: RAM czy SSD
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    RAM bez dwoch zdan

  • 12. Data: 2013-03-25 14:19:40
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Budzik" napisał:

    > Jako ze moj komp Athlon 3000 to już prehistoria - postanowiłem się
    > przesiąśc na coś nowszego - c2d.

    Czyli co najmniej DDR2, o ile są takie płyty są jeszcze sprzedawane.
    Ja łońskiego roku pod c2d kupowałem płytę pod DDR3.

    > Musze jednak kupić RAM bo mam w nim tylko 1GB.

    W nim w sensie starym komputrze? Jakiego typu są to pamięci?
    Przypadkiem nie zwykłe DDR? Obawiam się, że następne pytanie jest
    bezprzedmiotowe - pamięć i tak będziesz musiał kupić.

    > Lepiej wydać 230zł na RAM czy moze zostawić 1GB, kupić SSD
    > i ustawić na nim SWAP i postawić system?

    Umyć i ręce i nogi. W sensie kupić RAM-u ile wlezie (chyba, że system
    obsłuży mniej) oraz SSD żeby:
    a) postawić na nim system z minimalnym rozmiarem pliku wymiany
    b) móc - cytuję z pamięci "patrzeć z politowaniem na jaskiniowców
    używających jeszcze mechanicznych HDD".

    JoteR

  • 13. Data: 2013-03-25 14:49:28
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    wiadomości news:XnsA18E807CF20A1budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Do bardzo standardowych działań.
    > Obecnie mam 2Gb ramu ale jak widze ramożernośc aplikacji to...
    > Przykładowo:
    > GG - dwie instancje po 300 MB każda
    zmień na mirandę, 23MB

    > Opera - 600 MB
    niestety potwierdzam

    > Firefox - kolejne 200
    nie używam

    powinno ci starczyć bezproblemowo
    chyba że używasz molochów vista i w górę, w tym pomoże downgrade do XP

    co do decyzji co lepsze, to jednak ram

    erator/

  • 14. Data: 2013-03-25 14:51:01
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Lepiej wydać 230zł na RAM czy moze zostawić 1GB, kupić SSD i ustawić na nim
    >SWAP i postawić system?

    Zdecydowanie pamięć.

    Buniek

  • 15. Data: 2013-03-25 14:57:10
    Od: marfi <marfi>

    W dniu 2013-03-25 14:07, Andrzej Lawa pisze:

    > Rozważ "pisze" oraz "jest napisane".

    > Sprawdź, jak swap miele danymi. I policz sobie.

    Nie chce mi się liczyć - myślałem, że się dowiem ile to jest
    "błyskawicznie".

    --
    marfi

  • 16. Data: 2013-03-25 15:28:51
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 25.03.2013 14:57, marfi wrote:

    > Nie chce mi się liczyć - myślałem, że się dowiem ile to jest
    > "błyskawicznie".

    ~180 dni przy dużym obciążeniu i wyssaniu kilku wartości z palca.

    Michoo

  • 17. Data: 2013-03-25 16:36:43
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-03-25 10:58, Budzik pisze:
    > Jako ze moj komp Athlon 3000 to już prehistoria

    Czyli zapewne A64 3000+ pod S939 z DDR1 400 (200MHz).
    Zapomnij o tym 1 GB pamięci.

    > - postanowiłem się> przesiąśc na coś nowszego - c2d.

    Tez przesiadka z gorszego na złe. Jak już zmieniasz całą platformę (CPU,
    mobo, RAM) to przesiadaj się na coś współczesnego - choćby z tańszych
    rozwiązań na FM2 - będziesz miał nowe wszystko (w tym bezproblemowe
    kupno taniego DDR3 1866, wydajne CPU i grafikę, a całość o małyym
    zużyciu energii) i zauważalną różnicę w wydajności.

    > Musze jednak kupić RAM bo mam w nim tylko 1GB.
    > 2x 2GB kosztuje około 230zł.

    Zapomnij o tej pamięci. Zresztą nawet jakbyś chciał dokupić DDR1 to nie
    2x 2GB, a do tego 1GB dodatkowo tylko 2GB, bo za bardzo nie widzę sensu
    pakowania się w OS 64bit na tak wolnym CPU (a jakąś licencję na tym A64
    z 1GB zapewne masz (tak?) i przy 1 GB nie jest to OS 64bit.

    > Lepiej wydać 230zł na RAM

    Nie. Albo po kosztach minimum kupić do tego CPU 2GB RAM (lub 2x 1GB RAM
    jak taniej) - OS 32bit i tak więcej nie obsłuży i monitorować Allegro -
    czasem uda się kupić A64 X2 3800-4400 za kwoty rzędu 20-30 zł. Sam 1,5
    roku temu kupiłem do testów w licytacji A64 3200+ Venice za 1,89 zł z
    odbiorem osobistym - jak dobrze poszukasz i nie spieszysz się to CPU 939
    są mało chodliwe.

    A jak już zminiać platformę to nie rzeźbić w g* i pakować się w
    przestarzałe C2D z DDR2 tylko któreś z budźetowych rozwiązań
    współczesnych ze wskazaniem na FM2 - stosunkowo tanio, cicho i
    energooszczednie, a jeśli ktoś nie gra itp. spokojne wystarcza do pracy,
    zwłaszcza jak zdierżyłeś do tej pory A64 3000+.

    > czy moze zostawić 1GB, kupić SSD i ustawić na nim SWAP i postawić system?
    > Co da lepszy efekt?

    Oczywiście RAM. Do ilości jaką potrafią wykorzystać aplikacje - 3GB przy
    OS 32bit lub 8+ GB dla OS 64bit w zależności jakie zapotrzebowanie mają
    aplikacje (zazwyczaj wystarcza 2x 4GB DDR3 zostawiając otwartą drogę do
    dołożenia pamięci w razie potrzeby).

    SSD kupuje się dopiero wtedy gdy zbyt wolny CPU i braki RAM nie są
    hamulcem, a kulą u nogi systemu staje się czas dostępu do plików, któego
    nawet 4GB bufory dyskowe i prefetch nie załatwia. W tej kolejności
    zakupów, nie odwrotnie.

    --
    /MB

  • 18. Data: 2013-03-25 17:27:41
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-03-25 16:36, Michal pisze:

    > Czyli zapewne A64 3000+ pod S939 z DDR1 400 (200MHz).
    > Zapomnij o tym 1 GB pamięci.

    Jak ma jednak na AM2 to może mieć DDR2, a wtedy już nie jest źle...

> [...]
    > bezproblemowe kupno taniego DDR3 1866, wydajne CPU i grafikę, a całość
    > o małyym zużyciu energii) i zauważalną różnicę w wydajności.

    Racja, chyba że jak wyżej napisałem. Bez konkretów niestety to nie
    pogadamy...
    Jak jednak AM2 i DDR2 to można pamięć, za kilkadziesiąt złotych też
    wstawić A64 X2 i już jest lepiej.

> [...]
    > energooszczednie, a jeśli ktoś nie gra itp. spokojne wystarcza do
    > pracy, zwłaszcza jak zdierżyłeś do tej pory A64 3000+.

    Jak pamięci DDR1 to jak najbardziej.
    Jak DDR2 i AM2 to taniej będzie małe upgrade CPU zrobić. Ja tak będę
    właśnie zmieniał A64 3200 na A64 X2 3600 wytargane za grosze + 2GB DDR2.
    Wydajnościowo to takie CoreDuo E2160 do biurowych zadań starczy.

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2013-03-25 17:58:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Michal s...@d...mailexpire.com ...

    > Czyli zapewne A64 3000+ pod S939 z DDR1 400 (200MHz).
    > Zapomnij o tym 1 GB pamięci.

    Troche namieszałem (w obecnym kompie mam 2GB, natomiast 1GB mam w tym
    nowym), ale dzięki za rady - wyciągnąłem z opisu to co chciałem wiedzieć.

    P.S. Kupiłem na all 2x2GB DDR2 za 75zł więc temat zamknięty :)

  • 21. Data: 2013-03-25 17:58:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik JoteR j...@p...pl ...

    > Czyli co najmniej DDR2, o ile są takie płyty są jeszcze sprzedawane.
    > Ja łońskiego roku pod c2d kupowałem płytę pod DDR3.

    tak, DDR2 - juz mam płyte bo nie kupowałem nowego sprzetu.

    > W nim w sensie starym komputrze? Jakiego typu są to pamięci?
    > Przypadkiem nie zwykłe DDR? Obawiam się, że następne pytanie jest
    > bezprzedmiotowe - pamięć i tak będziesz musiał kupić.

    1GB w nowym.
    Starego juz nie bede upgradeował.

> [...]
    > a) postawić na nim system z minimalnym rozmiarem pliku wymiany
    > b) móc - cytuję z pamięci "patrzeć z politowaniem na jaskiniowców

    :)
    ramu wejdzie 4GB bo są tylko 2 sloty a tak jak pisałem - moduły 4GB DDr2
    mają astronomiczne ceny.

    A co do SSD - cóż - chyba trzeba będzie ten krok poczynic :)