    From: __Maciek <i...@c...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: RS485 na 3,3V
    Date: Sun, 11 Apr 2010 19:56:58 +0200

    Sat, 10 Apr 2010 00:09:32 +0200 "Gejzero" <g...@p...onet.pl>
    napisał:

    >W sumie zobaczę rano czy nie wystarczy zwykly dzielnik na rezystorach.
    >Nie wiem czy ATMEGA128 lubi "sztywne" 5V na wejściach przy zasilaniu z 3,3V.
    >Ale chyba lepiej tego unikac bo może 5V przejść na szynę zasilania 3,3V

    Myśmy tak raz zrobili bez dzielnika, w sumie przez przeoczenie
    ATmega128L zasilana z 3,3V, podłączony do niej bezpośrednio 75176
    zasilany z 5V. Nic się nie spaliło, nic się nie przegrzewa, działa.
    Napięcie 3,3V nie podskoczyło. Może rezystancja drivera wyjściowego
    75176 przed tym uchroniła. Ale oczywiście nie polecam takich
    rozwiązań.