  • 31. Data: 2014-03-03 14:50:52
    Temat: Re: Radio CB ale dzielone...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2014-03-02 21:10, AZ pisze:
    >Ten ma adapter do kabla antenowego, a sam jest delikatnie
    >powiedziawszy
    >fatalnej jakości transceiverem.

    >Ponieważ to zwyczajnie niewygodne i przewód pracuje?

    Kabelek podobnej dlugosci jak i przy stacjonarnych radiach.
    Owszem - antenowy sztywny i troche niewygodny (akurat nie w tym
    modelu), ale jak komus inne cechy bardziej przeszkadzaja...

    J.

  • 32. Data: 2014-03-03 15:01:40
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-03 14:50, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    (...)

    > Kabelek podobnej dlugosci jak i przy stacjonarnych radiach.

    Spiralny przewód m.cz to nie kabel antenowy.

    > Owszem - antenowy sztywny i troche niewygodny

    Trochę niewygodny, jasne:>

    > (akurat nie w tym modelu),
    > ale jak komus inne cechy bardziej przeszkadzaja...

    Jak komuś inne cechy nie przeszkadzają to niech sobie
    używa.

  • 33. Data: 2014-03-03 15:04:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-02 23:12, J.F. pisze:

    >No i? Yaesu FT 530 jest królem ręczniaków i nawet MH-29 Mic

    Ale ja o Alanie 38 pisalem, nie o Yaesu.

    >(specjalna 'gruszka' do samochodu) pojawiła się w akcesoriach,
    >by było wygodnie i dobrze.

    Ta gruszka do FT530 wyglada ciekawie, i moze to jest rozwiazanie dla
    pytka.
    Ale do 38 takiej nie ma i nie bedzie.

    J.

  • 34. Data: 2014-03-03 18:03:42
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-03 15:04, J.F pisze:

    > Ale ja o Alanie 38 pisalem, nie o Yaesu.

    A ja pisałem o Alanie 38 oraz o Yaesu FT 530 - mam zwyczajnie
    z czym porównywać.

    > Ta gruszka do FT530 wyglada ciekawie, i moze to jest rozwiazanie dla pytka.

    Była/jest bardzo sensownym rozwiązaniem dla ręczniaka, ale to wyższa
    klasa. Mało który ręczniak coś takiego będzie miał, zresztą mowa
    była o radiu dzielonym, a nie drogim ręczniaku, którym ma takie
    możliwości.

    > Ale do 38 takiej nie ma i nie bedzie.

    No i co z tego? Alan 38 miał chociaż przyzwoite parametry
    w porównaniu do Alana 42. Zresztą nikomu nie proponowałem
    przerzucać się na Alana 38.

  • 35. Data: 2014-03-04 12:46:10
    Od: "miszmasz" <m...@g...com>

    Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > http://konektor5000.pl/index.php?p48,yosan-cb100-cb-
    100-cb-radio-z-odpinanym-panelem-do-montazu-ukrytego

    Z tym radiem to cię weźmie jasna k...wica bo blokada szumów kłapie jak
    opętana..

  • 36. Data: 2014-03-04 15:43:46
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 4 Mar 2014 12:46:10 +0100, miszmasz napisał(a):

    > Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    100-cb-radio-z-odpinanym-panelem-do-montazu-ukrytego

    > Z tym radiem to cię weźmie jasna k...wica bo blokada szumów kłapie jak
    > opętana..

    Dzięki za ostrzeżenie. Myślałem, że elektronicznie to będzie coś jak
    Lafayette Zeus - lekko głuche, ale generalnie mało wkurzające.
    Stukająca blokada SQ to katastrofa. W Alanie 48+ multi nawet przerabiałem
    układ blokady, bo tak łomotał z zewnętrznym głośnikiem, że SQ w ogóle nie
    dało się używać.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 37. Data: 2014-03-04 16:04:47
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 04.03.2014 15:43, P.B. pisze:
    > Dzięki za ostrzeżenie. Myślałem, że elektronicznie to będzie coś jak
    > Lafayette Zeus - lekko głuche, ale generalnie mało wkurzające.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Stukająca blokada SQ to katastrofa.

    Mam to radio i nie mogę potwierdzić. Jestem z niego bardzo zadowolony.
    Nie jeżdżę na załączonym przyciskiem ASQ, tylko na ASQ z czułością
    ustawioną potencjometrem. Nie wiem, czy wiesz, ale tam ASQ zawsze jest
    włączone, przycisk ustawia je tylko na konkretny poziom, ale pokrętło
    daje płynną regulację ASQ (nie jest ot typowy SQ). Mam zmodyfikowane
    zgodnie z zaleceniami importera (kondensator jeden wymieniony). Jestem z
    niego bardzo zadowolony.

    Mój zestaw to Lafayette Zeus z Sitro TwinCar z zamieniona anteną CB na
    Sirio CB-50 (pasuje idealnie, tylko trzeba uszczelkę silikonową - od
    kranu taką malutką) założyć pod nią, aby nie buczała powyżej 100km/h).

    anacron
    aba/

  • 38. Data: 2014-03-04 17:30:08
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 04 Mar 2014 16:04:47 +0100, anacron napisał(a):

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Mam to radio i nie mogę potwierdzić.

    Ale czego nie możesz potwierdzić? Że jest głucha, czy generalnie mało
    wkurzające? Mało wkurzające jest dlatego, że jest głuche. Bo stukająca
    blokada to akurat domena Alana, a nie Zeusa. W Zeusie rzeczywiście SQ
    otwiera wykrycie nośnej, a nie poziom sygnału. W połączeniu z naturalną
    głuchością odbiornika jest to zbawienne dla uszu kierowcy - SQ otwiera się
    tylko gdy sygnał jest na tyle silny, żeby korespondencja była zrozumiała.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 39. Data: 2014-03-04 18:26:46
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 04.03.2014 17:30, P.B. pisze:

> [...]
    > tylko gdy sygnał jest na tyle silny, żeby korespondencja była zrozumiała.

    Że jest głuche, mam imitację anteny i nie pytam się o dróżkę praktycznie
    wcale. Słyszę bardzo dobrze i więcej niż spora część pytających się
    pomimo tego, że dosłownie kilkanaście sekund temu komunikat już był.

    --
    anacron
    aba/

  • 40. Data: 2014-03-04 20:33:00
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Mam więc taki pomysł: podzielić radio na 2 częsci.
    >
    > Pierwsza częśc: obwody nadawcze, odbiorcze, PLL. Dodatkowo dorobić
    > kontroler sterujący PLL i być może przekaźnikami nadawania, posiadający
    > wejście komunikacyjne.
    >
    > Druga część: oryginalny front do smieci, zrobić od zera sterowanie na
    > jakimś kontrolerze i połaczyć go z 1 częscią za pomocą 4 drutów
    > (przesyłając po nich również audio, a co :).
    >
    > Efektem dostane większą część elektroniki w.cz. schowaną pod jakimś
    > plastikiem i maluteńki poręczny sterownik, może na stałe na konsoli. Z

    Mnie ciągle wk... brak wspólnego nagłośnienia, że trzeba się zajmować każdym
    urządzeniem z osobna: radio zwykłe, mp3, nawigacja, telefon, cb.