  • Data: 2016-08-23 20:15:14
    Temat: Re: Re. Pytanie do serwisantów.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "slawek" napisał w wiadomości
    On Tue, 23 Aug 2016 18:02:18 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:

    >Oracle jest właścicielem Javy. Kupiło ją sobie od Sun. Trochę to
    >dziwne. Ale możliwe.

    Dziwne moze nie tak bardzo, skoro Sun te Jave wymyslilo i zrobilo.
    Ale jak to w USA wyglada to nie wiem w szczegolach - co i jak jest
    chronione, a co nie.

    >Dodatkowo Java jest prawie Open Source. A ponadto jest chroniona
    >patentami (w USA).

    Z tym, ze patenty techniczne wygasaja po 17 czy tam 25 latach.

    >Kolejny dowcip: nie istnieje "standard Javy". Po prostu Oracle
    >decyduje i co zadecyduje to jest.

    Tez nie calkiem.
    Cholera wie, co dokladnie jest chronione i to w roznych krajach, i co
    Oracle moze, a czego nie.
    Sun staral sie "wyjsc do programistow"
    https://www.jcp.org/en/introduction/faq
    i teraz Oracle moze miec trudnosc sie wycofac.

    O ile pamietam to Sun sie kiedys poklocil z MS o szczegoly realizacji,
    wygral, i w efekcie MS sie wycofal z dalszego stosowania Javy ...
    zrobil sobie C#.
    Google tez cos nie chce placic Oraclowi za patenty i zrobil duzo po
    swojemu - wiec moze i Oracle moze decydowac co w Javie piszczy, ale
    chyba nie ma zakazu zrobic cos na wzor Javy i olac Oracle.

    J.