eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRegulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonach › Re: Regulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonach
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Regulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonach
    Date: Wed, 17 Dec 2014 09:46:13 +0100

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    >Eeetam zaraz uszkodzić. Przesadne użycie przeze mnie słowa "mała
    >wypalarka".
    >Pisałem o tym w innym wątku. Nie chodzi o trwałe wypalanie siatkówki
    >oka (a już
    >na pewno nie w takiej skali jak np. laserem), bo światło LED-ów
    >podświetlenia
    >ekranu nie ma takiej mocy, chodzi bardziej o oślepianie. Już się nie
    >czepiajcie
    >tego słowa, OK?

    Ale oslepiania tez nie ma. Duza czestotliwosc i oko to usrednia, tak
    jak usrednia w kinie, w starej telewizji, czy w swietlowkach. A nawet
    w stroboskop w dyskotece nie oslepia.

    Niektorzy moga odczuwac dyskomfort w czasie ogladania takiego migania.
    Inni zauwazyc efekt stroboskopowy przy poruszaniu.

    Ale ... Samsung S4 i S5 ma ekrany amoled.
    I z tego co moge zauwazyc, to S4 nie miga, nawet przy jasnosci ekranu
    ustawionej na polowe.
    Dopiero jak sie wygaszacz wlacza, to ekran najpierw ciemnieje, zeby
    sie po sekundzie czy dwoch wylaczyc - i to sciemnienie miga.

    J.