eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRegulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonach › Re: Regulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonach
    From: "Marek" <t...@f...kuku.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Regulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonach
    Date: Wed, 17 Dec 2014 12:12:47 +0100

    news:549142d8$0$2655$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale oslepiania tez nie ma.

    Ja je odczuwam, kwestia mocy LED-ów i ustawienia jasności (współczynnika
    wypełnienia).

    > Duza czestotliwosc i oko to usrednia, tak jak usrednia w kinie,

    No bo nasz mózg tak to interpretuje, ale siatkówka w momentach załączenia
    LED-ów dostaje więcej światła niż powinna, bo źrenica jest zwężona właśnie
    adekwatne do tego uśrednionego poziomu światła, czyli za mało.

    > w starej telewizji, czy w swietlowkach. A nawet w stroboskop w dyskotece nie
    oslepia.

    Powyższe porównania nie są trafne, bo LED-y działają inaczej.

    > Niektorzy moga odczuwac dyskomfort w czasie ogladania takiego migania.
    > Inni zauwazyc efekt stroboskopowy przy poruszaniu.

    Ja na LED-ach widzę kluczowanie do 200Hz, na kineskopie widzę odświeżanie
    do 100Hz.

    > Ale ... Samsung S4 i S5 ma ekrany amoled.
    > I z tego co moge zauwazyc, to S4 nie miga, nawet przy jasnosci ekranu ustawionej na
    polowe.

    Owszem nie miga, bo częstotliwość jest pewnie większa od 200 Hz ( nie miałem
    możliwości pomierzyć), a poza tym powierzchnia ekranu jest niewielka w porównaniu
    z laptopem, a to też ma znaczenie w dostrzeganiu migotania.

    > Dopiero jak sie wygaszacz wlacza, to ekran najpierw ciemnieje, zeby sie po
    sekundzie czy dwoch wylaczyc - i to sciemnienie miga.

    Mi w tych telefonach nie przeszkadza migotanie, bo go nie widzę, jedynie czasem
    przy przesuwaniu okienek, ale łatwo sprawdzić czy podświetlenie jest regulowane
    metodą PWM, wystarczy włączyć aparat fotograficzny w telefonie i on ładnie to
    wykrywa, tzn. widać paski interferencyjne na podglądzie aparatu. Zresztą wzrokowo
    też łatwo identyfikuję w sklepach laptopy i komórki z tego typu podświetleniem,
    bo po prostu odnoszę wrażenie oślepiania, ale tylko gdy ustawiam jasność telefonu
    na niskim poziomie, np. 10-20%. Przy max jasności jest OK, mimo, że jaśniej,
    bo oko nie jest oszukiwane.

    --
    Pzdr.
    Marek