eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRegulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonach › Re: Regulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonach
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Regulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonach
    Date: Wed, 17 Dec 2014 12:59:32 +0100

    news:549142d8$0$2655$65785112@news.neostrada.pl...

    >Ja je odczuwam, kwestia mocy LED-ów i ustawienia jasności
    >(współczynnika wypełnienia).

    Ale odczuwasz z powodu migania, czy nie jestes pewny z jakich ?

    >No bo nasz mózg tak to interpretuje, ale siatkówka w momentach
    >załączenia
    >LED-ów dostaje więcej światła niż powinna, bo źrenica jest zwężona
    >właśnie
    >adekwatne do tego uśrednionego poziomu światła, czyli za mało.

    Ale siatkowka reaguje wolno wlasnie dlatego ze jest receptorem
    fotochemicznym i on usrednia.

    >Powyższe porównania nie są trafne, bo LED-y działają inaczej.

    Smiem twierdzic ze bardzo podobnie.

    >Ja na LED-ach widzę kluczowanie do 200Hz, na kineskopie widzę
    >odświeżanie
    >do 100Hz.

    Ok, byc moze jestes wrazliwy bardzo. Ja tam moge pracowac i na 50Hz.
    A te ekrany ktore krytykujesz, to ile maja ?

    >Owszem nie miga, bo częstotliwość jest pewnie większa od 200 Hz ( nie
    >miałem
    >możliwości pomierzyć), a poza tym powierzchnia ekranu jest niewielka
    >w porównaniu
    >z laptopem, a to też ma znaczenie w dostrzeganiu migotania.

    Zaraz, zdecyduj sie - bo dokladnie te modele krytykowales.
    To w koncu sa zle, czy niezauwazalnie zle ?

    >Mi w tych telefonach nie przeszkadza migotanie, bo go nie widzę,
    >jedynie czasem
    >przy przesuwaniu okienek, ale łatwo sprawdzić czy podświetlenie jest
    >regulowane
    >metodą PWM, wystarczy włączyć aparat fotograficzny w telefonie i on
    >ładnie to
    >wykrywa, tzn. widać paski interferencyjne na podglądzie aparatu.

    Tzn aparat kierujemy za okno i podziwamy widok na ekraniku ?
    Nic nie miga, nie ma paskow.

    Czy w drugim telefonie wlaczamy aparat i na podgladzie ogladamy ekran
    pierwszego aparatu ?
    W S4 paskow nie ma.
    No dobra - po istotnym zmniejszeniu jasnosci owszem, cos sie pokazalo.
    Przy polowicznej tez sa, choc delikatne.

    >Zresztą wzrokowo
    >też łatwo identyfikuję w sklepach laptopy i komórki z tego typu
    >podświetleniem,
    >bo po prostu odnoszę wrażenie oślepiania, ale tylko gdy ustawiam
    >jasność telefonu
    >na niskim poziomie, np. 10-20%. Przy max jasności jest OK, mimo, że
    >jaśniej,
    >bo oko nie jest oszukiwane.

    Przy max moze nie byc migotania wcale, bo reguluja np pradem.

    Latwo sie zauwaza katem oka, ewentualnie w ciemnym miejscu pomachac
    telefonem.
    Tak tez zrobilem i twierdze ze S4 przy jasnosci powyzej ~70% nie miga.
    Ponizej miga, ale jakos dziwnie ... oscyloskop bedzie potrzebny
    ewentualnie oscyloskop i mikroskop.

    Tak czy inaczej - nie to "oslepia".