    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 20 Oct 2013 07:48:23 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Regulator mocy
    From: k...@g...com

    W dniu niedziela, 20 października 2013 16:28:06 UTC+2 użytkownik Dariusz K. Ladziak
    napisał:
> [...]
    włączyć na przykład żarówkę 300W ( to nie żarówka ale też rezystor). Prąd stały to
    różne triaki odpadają. Poza tym liniowe nie produkuje zakłóceń. I też mi na tym
    zależy. Na stratach mi nie zależy bo i tak wszystko na ciepło się zamienia. W stanie
    ustalonym tranzystor włączony czyli straty najmniejsze. Bipolarny czy MOSFET?

> [...]
    >
    > impulsowymi zeby było prosto i tanio. Bez tranzystorów o koszmarnych
    >
    > mocach admisyjnych, mez hektarów radiatora, bez podgrzewania otoczenia.
    >
    > Regulator liniowy ma sens jedynie ze względu na wymagania elektryczne -
    >
    > jeżeli chcemy regulator o ekstremalnie krótkim czasie odpowiedzi na
    >
    > zmianę obciażenia i o maksymalnie czystym widmie to robimy liniowy, w
    >
    > pozostałych przypadkach prościej i taniej jest jednak impulsowy dać. A i
    >
    > w tym pierwszym przypadku często daje się regulator impulsowy i za nim
    >
    > liniowy przycinający tylko kilka woltów - dla zmniejszenia mocy

    To muszę się chyba zastanowić czy to co zrobiłem i działa ma prawo działać. Wyszło
    tanie bo użyłem czterech tanich MOSFETów mocy połączonych równolegle. Grzać się
    grzeje ale mnie to nie przeszkadza.