  • 1. Data: 2016-09-06 20:22:14
    Temat: Regulator prądu 0 - 1A - gotowiec, jaki?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam

    Są jakieś gotowce regulatorów prądu? Na szynę DIN na przykład?
    Zasilanie mam 24V, potrzebuję regulować prąd w zakresie 0...1,00A na
    obciążeniu 20 om. Najlepiej za pomocą potencjometru po prostu i aby to
    stabilnie trzymało ten prąd mimo pewnej zmiany oporności w wyniku
    nagrzania się.

    Zasilaczy napięciowych jak mrówków, a prądowe?

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2016-09-06 20:36:33
    Temat: Re: Regulator prądu 0 - 1A - gotowiec, jaki?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-09-06 o 20:22, Irokez pisze:
> [...]
    > nagrzania się.
    >
    > Zasilaczy napięciowych jak mrówków, a prądowe?

    Zasilacz laboratoryjny, tylko ta szyna...

    Robert

  • 3. Data: 2016-09-06 21:58:32
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Zasilacz laboratoryjny, tylko ta szyna...

    No właśnie.. ma się zamknąć w szafce i być bezobsługowe.
    Na razie znalazłem jedną tylko firmową wersję regulatora 0..2A, ale jako
    używki za granicą czy za wielką wodą, i cena po przeliczeniu 1500PLN i
    lepiej nie zachęca.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2016-09-07 01:05:22
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2016-09-06 o 20:22, Irokez pisze:
    > jakieś gotowce regulatorów prądu? Na szynę DIN na przykład?

    Do czego chcesz wykorzystywać? Może nie musisz regulować prądu tylko moc?
    W takim przypadku regulator PWM dla silnika DC np.
    http://electropark.pl/moduly-sterowniki-silnikow/770
    0-regulator-obrotow-silnika-pradu-stalego-2a.html

    Zrobienie liniowego źródła prądowego to też nie problem tylko będzie się
    trochę grzało.

  • 5. Data: 2016-09-07 17:24:44
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-09-07 o 01:05, Bartolomeo pisze:

> [...]
    > http://electropark.pl/moduly-sterowniki-silnikow/770
    0-regulator-obrotow-silnika-pradu-stalego-2a.html

    Hamulec magnetyczny.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2016-09-07 19:08:02
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-09-07 o 17:24, Irokez pisze:

    0-regulator-obrotow-silnika-pradu-stalego-2a.html

    > Hamulec magnetyczny.

    Są gotowe regulatory PWM do wzbudzania hamulców *proszkowych*, może się
    nada ?

    Hamulce elektromagnetyczne steruję napięciem, tyle że one są chłodzone i
    pływanie rezystancji wzbudzenia z temperaturą mnie niespecjalnie
    interesuje przy przyjętej dokładności regulacji.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2016-09-07 21:05:12
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-09-07 o 19:08, PeJot pisze:

> [...]
    > pływanie rezystancji wzbudzenia z temperaturą mnie niespecjalnie
    > interesuje przy przyjętej dokładności regulacji.

    Wychodzi na to że tak. Sterownik jest regulatorem prądowym i o to
    chodzi. Ustalany moment jest proporcjonalny do prądu.
    Znalazłem na przykład EZP-51.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2016-09-07 21:15:35
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-09-07 o 21:05, Irokez pisze:

    > Wychodzi na to że tak. Sterownik jest regulatorem prądowym i o to
    > chodzi. Ustalany moment jest proporcjonalny do prądu.
    > Znalazłem na przykład EZP-51.

    Chciałem Ci go proponować ale to skrzynka nie na szynę DIN.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2016-09-07 21:57:27
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-09-07 o 21:15, PeJot pisze:

    > Chciałem Ci go proponować ale to skrzynka nie na szynę DIN.

    Wiem, ale mam już też na DIN, PowerBlock2

    Dzięki
    Zdrówko

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2016-09-08 20:29:35
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-09-07 o 21:57, Irokez pisze:

    > Wiem, ale mam już też na DIN, PowerBlock2

    A z ciekawości, o jakie *hamulce magnetyczne* chodzi ? Ja używam h.
    histerezowych Magtrol-a, ale one mają cenę o jedno 0 za dużą :|

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem