  • 11. Data: 2016-09-09 19:53:01
    Temat: Re: Regulator prądu 0 - 1A - gotowiec, jaki?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-09-08 o 20:29, PeJot pisze:

    > A z ciekawości, o jakie *hamulce magnetyczne* chodzi ? Ja używam h.
    > histerezowych Magtrol-a, ale one mają cenę o jedno 0 za dużą :|

    Akurat mam Merobel EMP. Zastanawiam się jak bardzo liniowy jest moment w
    funkcji prądu. Na wykresie wygląda fajnie, zobaczę jak w rzeczywistości
    będzie. Chciałbym użyć cyfrowego potencjometru (takie panelowe coś, na
    przykład EDP2041) do ustawienia zadanego momentu, ale jak będzie to mało
    liniowe to chyba tylko coś swojego z mikroprocesorową korektą
    charakterystyki będzie trzeba zrobić. A jak będzie potrzeba ledwo 15
    ustalonych kroków, to i przełącznik obrotowy 16 krokowy da rady + 15
    peerek :)

    Zdrówko

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2016-09-09 21:15:11
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-09-09 o 19:53, Irokez pisze:

    > Akurat mam Merobel EMP.

    Na ich stronie widzę hamulce proszkowe.

    > Zastanawiam się jak bardzo liniowy jest moment w
    > funkcji prądu. Na wykresie wygląda fajnie,

    Jak zwykle początek charakterystyki psuje residual torque. Podają
    stosunkowo małe wartości. Chociaż konstrukcja z wałem tylko z *jednej
    strony* powoduje, że faktycznie straty na pojedynczym uszczelnieniu są
    faktycznie nieduże.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 13. Data: 2016-09-09 21:28:17
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-09-09 o 21:15, PeJot pisze:

    > Na ich stronie widzę hamulce proszkowe.

    To to raczej tak wygląda.

> [...]
    > stosunkowo małe wartości. Chociaż konstrukcja z wałem tylko z *jednej
    > strony* powoduje, że faktycznie straty na pojedynczym uszczelnieniu są

    Jak poskładam sprzęt to porobię pomiary momentu w funkcji prądu i się
    zobaczy co to wyjdzie.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2016-09-09 22:56:50
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-09-09 o 21:28, Irokez pisze:

    > Jak poskładam sprzęt to porobię pomiary momentu w funkcji prądu i się
    > zobaczy co to wyjdzie.

    Środek i góra powinny być powtarzalne.
    --
    P. Jankisz