    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Regulowane źródło wysokiego napięcia
    Date: Fri, 3 Jan 2014 13:09:03 +0100

    wiadomości news:591560561.20140103121301@pik-net.pl.invalid...

    > Najprościej jednak będzie po służbowemu - będziesz miał od razu
    > nawinięty transformator. Odpuść zawartość szuflady, chyba, że
    > znajdziesz w niej UC3843 i kilka diod UF4007 lub (jak stara szuflada)
    > BA159...
    Jakieś UCxxxx gdzieś mam - poszukam, pomyślę, ale na razie mnie nie
    przekonałeś.
    Wiem, że jakieś lepsze diody od 1N4007 mogą być wysoce wskazane.
    A może jakieś impulsowe (mam chyba kilkadziesiąt cm taśmy 1N4148) - da się
    chyba jakoś zrobić powielacz, aby na diodzie nie było więcej jak 100V.

    > Ogólnie - flyback, zasilanie z akumulatora 12V (żeby nie babrać się z
    > izolowanym sprzężeniem zwrotnym), potencjometr z dłuuuga
    > izolowaną gałką do regulacji.

    Wydaje mi się, że to będzie "za mocne" jak na moje potrzeby i nie da
    regulacji od 0 do 1000.
    Ja nie myślę o zasilaczu tylko o słabym źródle napięcia.

    > Dlaczego nie rdzeń transformatora wysokiego napięcia? Bo nie chcesz
    > walczyć z indukcyjnością rozproszenia, jaka tam się pojawi.

    A co mi ta indukcyjność rozproszenia szkodzi ?
    Serio nie wiem na co ona wpłynie.
    Na sprawności mi nie zależy.
    Na emisji zakłóceń mi nie zależy (zasilę sinusem, impulsy prądu popłyną
    tylko do czasu aż się (mały) kondensator na wyjściu doładuje).
    Duży przekrój bez szczeliny to przy odpowiednio dużej f może wyjdzie bardzo
    mało zw/volt.
    Generator może mieć jakąś składową stałą - to może kondensator w szereg - to
    może dobrać go do rezonansu.
    Użyję to raz na kilka lat.
    P.G.