    Subject: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <5d6fe129$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <qkp20r$sp$1@dont-email.me>
    <5d702024$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <qkp83b$3urmi$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5d767d01$0$535$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d76afd2$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <ql6hem$had$1$cezar91@news.chmurka.net> <ql8q12$jao$1@dont-email.me>
    <9...@t...no1>
    <ql9vkp$6v4$1@dont-email.me> <6937153083$20190911100203@squadack.com>
    <qlb72i$64e$1@dont-email.me>
    <5d853798$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <qm4ljv$2bo$1@dont-email.me> <6gmmsjzzjmcn.1hip07ox2bthu$.dlg@40tude.net>
    <qm4ojh$hge$1@dont-email.me> <5d8699e3$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <qm7cc4$qq3$1@dont-email.me> <5d87399d$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <qm7k5a$2st$1@dont-email.me> <5d87647c$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <qm7ptd$207$1@dont-email.me>
    From: RadoslawF <u...@d...invalid>
    Date: Sun, 22 Sep 2019 19:12:54 +0200

    W dniu 2019-09-22 o 14:36, heby pisze:

    > Sugerujesz że Ci z 5-10-15 byli mało profesjonali bo jeszcze nie
    > pracowali? A może Ci co ich nie było stać na PC ale za to potrafili
    > pisać w asm na 68k to też nieprofesjonalni? Co to w ogóle znaczy być
    > profesjonalnym? Dużo zarabiać? ROFL.

    Profesjonalistę już zdefiniowałem. nastolatek nawet świetnie
    programujący ale nie robiący tego zawodowo może być jak profesjonalistą.
    Może być jak profesjonalista.

    > Sterowniki pod jaki system?

    Pod DOSa. Graficzne, udające na herkulesie cztery kolory.

    > Interesujące, czy aby masz na myśli jakiś system operacyjny na PC? W
    > okolicy 91 roku? Chyba nie chcesz abym umarł ze śmiechu jak powiesz DOS?

    Umarłem ze śmiechu że dyskusję tę sprowadzić chcesz do jednego
    wybranego roku.

    > Tak, miały większą wydajność. I scalaki z konsol. Co czyni je
    > automatycznie komputerami do gier w/g niejakiego Radosława z F.

    Automatycznie to jeszcze nie.

    > Nie, dzisiejszy pecet ma scalaki do gier.

    Zdefiniujesz "scalaki do gier"?

    > Zgadza się. Ale w peceta w '96 roku wkładano "scalaki z konsol do
    > grania" blittery do kopiowania ekranu i, łomatko, nawet jakieś
    > nieporofesjonalne duszki. Aż strach pomyśleś że wkładano też jednostki
    > teskturujące w 3D które powodowały siwienie programistów COBOLa
    > odbierając im cała profesjonalność latami wypracowaną garniturami. To
    > był już do gier czy nie?

    Praktyka udowodniła że do gier nadawał się już dwu kolorowy herkules.
    Więc ten z 1996 też się nadawał. :-)

    > Chwile moment, przed chwilą twierdziłeś że Amiga to tylko do gier. To
    > teraz już nie do gier?

    Odróżniasz "tylko do gier" od "również do gier"?

    > Myślę że tu nie ma szczęscia. Raczej ktoś miał wizonerstwo. Tylko 10 lat
    > za wcześnie.

    Może i tak. Multitasking na komputerze z 7 megahercową motorolą podpartą
    tylko stacją dyskietek najczęściej polegał na słuchaniu modułów
    w trakcie kopiowania dyskietek.

    > Nie? Serio? Nie? Masz w podstawowy CPU wsadzone GPU, z, uwaga, grafiką
    > 3D skierowaną do gracza.

    Ale pamiętasz że 3D używają nie tylko gracze?

    > Tak tak, zapomniałem że to przecięz do profesjonalych CADów jest, źli
    > ludzie używają tego do grania, ale to DO CADOW JEST. Do CADÓW. TAK, DO
    > CADÓW.

    Jest trochę więcej oprogramowania.

    > Pacz Pan, jaka ironia losu. Żeby z tego profesjonalnego Peceta konsole
    > robić, kto to widział.

    Producent robi to na co jest popyt.

    > Czyli mnie więcej taka proporcja jak PC w latach 95+?

    Chyba w 95 było odwrotnie ale może wiesz coś więcej niż ja. :-)

    > Jest. To są lata 90. Taka sama prędkość wyświetlania nikomu nie
    > przeszkadzała na Makach, proponuje oberzeć jak składali teksty na
    > Makach. Odrysowanie ekranu jakieś 5 sekund. Taka prędkość ram, co robić.

    Moment. Te pięć sekund to czekanie aż program przetworzy dane z tekstem.
    Jak ktoś miał odwagę odpalić PageStrema na 68000 to wypełniona tekstem
    strona odświeżała się kilka razy dłużej. I bardziej to zależało od
    prędkości procesora niż RAMu.

    > Każdy narzekał. Wsadź jakieś GUI do CGA lub Herculesa i porównaj.
    > Myślisz że te 8 a czasem w porywach 16 bitów w ISA było jakieś mocniejsze?

    Tego nie zrobię, ale widziałem czas pracy STE na monitorze
    monochromatycznym 640x400. Była lepsza niż ECSowe 640x480
    w czterech odcieniach szarości.

    > No wiadomo, w końcu w profesjonalnej pracy liczy się 3D a nie scrolling.

    Który komputer masowo trafi do biur i firm rozegrało się przed
    popularnością 3D. Nie zauważyłeś?

    > Ale ja tylko współczuje.

    Ja tobie tez współczuje.