  • 41. Data: 2013-03-18 12:53:36
    Temat: Re: Rewers u chinczyka
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 18.03.2013 12:23, Zbych wrote:

    > I przy wielu warstwach daje się z rentgena kanapki wyodrębnić każdą
    > warstwę z osobna?

    Jak nie ma za dużo to co za problem? Absorpcja pokazuje ile jest warstw
    w danym punkcie, wykrywasz krawędzie a potem łączysz stykające się grupy
    po obrysach. Oczywiście mogą być jakieś kłopoty, ale to się poprawi ręcznie.

    Znajomy który właśnie zajmował się czasami obróbką uradzeń wspominał, że
    kiedyś trafiło do niego małe, tanie, chińskie urządzenie, które miało
    całą płytkę zalaną żywicą z piaskiem ściernym - na fotce czarna plama,
    wydłubywanie właściwie nierealizowalne, bo frezy zjada jak głupie, a
    trawić się nie dawało niczym prosto dostępnym.

    btw: http://adamsblog.aperturelabs.com/2013/01/fun-with-m
    asked-roms.html

    Michoo

  • 42. Data: 2013-03-18 13:08:38
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "bylyUBEK" <k...@p...com> napisał w wiadomości
    >W dniu 2013-03-18 12:23, Zbych pisze:
    > co. Podobnie z rentgenem, to sa opowiadania ludzi ktorzy nie maja pojecia
    > o tym o czym pisza tudziez nie widzieli nigdy takiego rentgena.

    Ja piszę elektronice która lata albo strzela a nie o takiej którą kowalski
    kupuje w Media.
    Tych płytke nie zrobi chińczyk po fajrancie. W PL jest jeden producent który
    może zrobić taki druk. Fakt wątek o CHRL...

    Łukasz

  • 43. Data: 2013-03-18 13:38:05
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2013-03-18 12:46, bylyUBEK pisze:

    > Opowiadania Gimbusow o tym jak to gdzies ktos komus za cos dla kogos ale
    > nikt nie wie o czym mowa.
    >
    > ja napisalem jak sie realnie rowi rewers bo robilem kilku roznym
    > urzadzeniom

    A ja puszczałem latawce, więc się znam na projektowaniu odrzutowców.
    Może już zakończ swój występ w tym wątku.

  • 44. Data: 2013-03-18 13:49:34
    Od: bylyUBEK <k...@p...com>

    > A ja puszczałem latawce, więc się znam na projektowaniu odrzutowców.
    > Może już zakończ swój występ w tym wątku.

    Ty juz nie pal tego swinstwa bo masz dziury w neuronach.

  • 45. Data: 2013-03-18 14:09:01
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2013-03-18 12:53, Michoo pisze:

    > Jak nie ma za dużo to co za problem?

    To ja się pytam! :-)

    > Absorpcja pokazuje ile jest warstw
    > w danym punkcie, wykrywasz krawędzie a potem łączysz stykające się grupy
    > po obrysach. Oczywiście mogą być jakieś kłopoty, ale to się poprawi
    > ręcznie.

    Nie widziałem zdjęcia wielowarstwowej płyty z rentgena.
    Nie wiem nawet jaką rozdzielczość tonalną ma takie zdjęcie. Będzie widać
    na nim różnicę między 7 a 8 warstwami miedzi?

    http://zapodaj.net/70add026395b0.png.html

    Na zdjęciu zaznaczyłem miejsca, gdzie trzeba już się zastanowić, co
    gdzie powinno być podłączone. A to tylko pierwszy lepszy przykład z netu.

    Niektóre ze zdjęć z googla:

    https://www.google.pl/search?q=x-ray+pcb&hl=pl&tbm=i
    sch

    pokazują, że można łapać ostrość nawet na pojedynczych warstwach miedzi.

    Więc może tak to się robi?

  • 46. Data: 2013-03-18 14:16:39
    Temat: Re: (OT) Rewers u chinczyka
    Od: K <...@...c>

    W dniu 17-03-2013 13:42, Leming Show pisze:

    > Masz bledne informacje, nie pisz o swoich "widzimisie" tylko o
    > faktach. Włodek ma racje.

    daliscie sie wkrecic mietkowi w dyskusje...

  • 47. Data: 2013-03-18 15:14:30
    Od: shg <s...@g...com>

    On Mar 18, 2:09 pm, Zbych <a...@o...pl> wrote:
> [...]
    sch
    > pokazują, że można łapać ostrość nawet na pojedynczych warstwach miedzi.

    Z tą ostrością to nie tak jak w optyce, wiązka ze źródła X jest albo
    skolimowana, albo rozbieżna i nie da się jej załamywać jak w
    soczewkach.
    Z wiązki skolimowanej można zrobić tomografię, kilka skanów pod
    różnymi kątami, transformacja Radona i można sobie przekroje wyciągać.
    Z nieskolimowanej pewnie też się da, tylko transformacja inna.

  • 48. Data: 2013-03-18 17:53:10
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 18.03.2013 14:09, Zbych wrote:

    > To ja się pytam! :-)

    Dla ustalenia uwagi - to nie moja działka. Mój znajomy się zajmował
    jakimiś małymi projektami i trochę czytałem o r-e z racji zainteresowań.

    > Nie widziałem zdjęcia wielowarstwowej płyty z rentgena.
    > Nie wiem nawet jaką rozdzielczość tonalną ma takie zdjęcie. Będzie widać
    > na nim różnicę między 7 a 8 warstwami miedzi?

    Pewnie zależy ile warstw sygnałowych, ale możliwe, że bez drogiego
    sprzętu najprościej będzie mielić warstwa po warstwie.
    Zobacz co można zrobić z chipem:
    http://flylogic.net/chippics/propeller/cog_20x.jpg
    Z PCB będzie to wielokrotnie prostsze.

    > http://zapodaj.net/70add026395b0.png.html
    >
    > Na zdjęciu zaznaczyłem miejsca, gdzie trzeba już się zastanowić, co
    > gdzie powinno być podłączone. A to tylko pierwszy lepszy przykład z netu.

    Strasznie słaba jakość. I do tego wyrenderowane - np w tomografii mózgu
    obszar zniszczony udarem ma odczyt różny o 2-4 punty na skali np.
    0-2^14. Ale jak zrobisz odpowiednie mapowanie kolorów to jest świetnie
    widoczny - tylko trzeba to robić na danych "raw" a nie na obrazku.

    Zobacz to - widać bonding bez problemu:
    http://www.nikon.com/products/instruments/lineup/ind
    ustrial/xray_ct/xray/xtv130/img/pic_02.jpg

    > pokazują, że można łapać ostrość nawet na pojedynczych warstwach miedzi.
    >
    > Więc może tak to się robi?

    Z tego co słyszałem profesjonalnie - tak, jest do tego sprzęt. "Mniej
    profesjonalnie" używa się aparatu od tomografii stomatologicznej, bo ma
    dobrą możliwość kombinowania z postrzeganą głębią tak żeby widzieć ostro
    poszczególne warstwy a przy tym za (sto)kilkadziesiąt złotych można mieć
    efekt bez inwestowania w sprzęt.

    Michoo

  • 49. Data: 2013-03-18 18:19:49
    Od: bylyUBEK <k...@p...com>

> [...]
    > dobrą możliwość kombinowania z postrzeganą głębią tak żeby widzieć ostro
    > poszczególne warstwy a przy tym za (sto)kilkadziesiąt złotych można mieć

    Z tym ze ja tylko niesmialo zauwaze ze ten sprzet nie sluzy do "rewersu"
    tylko do diagnostyki i serwisu PCB.

    Jesli ktos ma tak drogi sprzet to nie bawi sie w rewersy tanich
    chinskich zabawek. Samo PCB w wiekszosci urzadzen to pikus bo po
    sygnalach koniecznych do dzialania pozostaje niewiele sygnalowych.
    trzeba byc idiota zeby bawic sie w RTG i szlifowanie jesli i tak pozniej
    trzeba wszystko rysowac zeby przygotowac do produkcji. Rozwiazania
    najprostsze sa od wiekow sluszne.

  • 50. Data: 2013-03-18 18:41:10
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2013-03-18 18:19, bylyUBEK pisze:

> [...]
    > trzeba byc idiota zeby bawic sie w RTG i szlifowanie jesli i tak pozniej
    > trzeba wszystko rysowac zeby przygotowac do produkcji. Rozwiazania

    To może przyjmij do wiadomości, że przy szybkich układach nie jest ważne
    samo galwaniczne połączenie punktów, ale także parametry tego połączenia
    (impedancja), przesłuchy do linii sąsiednich itp. Tego nie sprawdzisz
    miernikiem.
    Ale jak masz ochotę to nie krępuj się i dalej powtarzaj mantrę z miernikiem.