  • Data: 2010-08-11 04:58:19
    Temat: Re: Rezystancja uzwojeń silnika dysku twardego
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> szukaj wiadomości tego autora

    Konop wrote:

    > Witam!
    >
    > Pytanie: jaka powinna być rezystancja mierzona między stykami silnika
    > dysku twardego? W dysku (po problemach z zasilaczem) strzelił układ
    > zasilający silnik kręcący talerzami. Mogę próbować kupić inną
    > elektronikę, ale pytanie - w jakim stanie jest silnik? Mierzone
    > rezystancje są różne, w zależności które styki wybiorę, ale albo koło
    > 0,8ohm albo 1,2ohm... Czy to nie za mało? Dysk to WD, 80GB
    > (WD800BB-00JHC0). Może ktoś ma elektronikę z takiego na zbyciu? :D:D

    maja mniej wiecej tyle co piszesz. zwykle to pare zwojow drutu, sterownik
    tych silnikow jest dosc ciekawym urzadzankiem, zgooglaj datashita chipka :)

    jesli zalezy ci na danych to po prostu znajdz identyczny model (wlaczajac w
    to firmware) na allegro. jak na dysku... zmartwie cie ze te serie WD'kow tak
    mialy, tak ze znalezienie sprawnej elektroniki to raczej bedzie wyczyn (we
    wszystkich padalo mniej wiecej to samo) + z nowa elektronika bedziesz mial
    za niedlugo ten sam problem ;)