  • 31. Data: 2012-10-31 09:02:32
    Temat: Re: Rezystor dmuchawy RENAULT MEGANE SCENIC - jaka cena!!!
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 30 Paź, 19:32, Filip <b...@m...pl> wrote:
    > Firmy VALEO, nr 77 01 040 562. Cena detaliczna z VAT: 540.55 PLN
    > (w intercars) :)
    >
    > Nie ma to jak francuskie TANIE auto! :D

    tego typu smieci do "tanich" aut kupuje sie uzywane, np. na alledrogo
    sa ze 3 szt po 40PLN ;)

    WS

    PS. sam kupowalem mechanizm wycieraczek z silnikiem do Astry F za
    bodajze 120PLN

  • 32. Data: 2012-10-31 09:22:51
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-10-31 08:34, J.F. pisze:

    > Wolny rynek.

    No proszę - masz przykład wolnego rynku. Ceny od 300zł do 500zł, a Ty
    sobie "decydujesz", że "powinno kosztowac 30 zl".

    > Widac za rzadko sie psuja :-)

    Wolny rynek?

  • 33. Data: 2012-10-31 11:24:37
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawa sprawa: naprawianie rezystora.
    Pewnie źle dobrali, bo jak to
    > inaczej tłumaczyć.

    No to chyba większość producentów żle dobiera, bo to bardzo częsta usterka.
    Podobne problemy spotkałem w fordzie, nissanie, vw i kilku innych markach.

    W grupie VAG to jest w ogóle bardzo ciekawy temat, bo taki rezystor siedzi w
    wentylatorach chłodnicy oraz klimatyzacji i w prawie każdym egzemplarzu
    wcześniej czy później się psuje. Przez wiele lat tego nie poprawili, a
    oryginalne wentylatory kosztują majątek (np. jeden wentylator w ASO do
    silnika ARL kosztuje ok. 800zł!). Mało kto to naprawia, sytuację ratują
    zamienniki wentylatorów, ale z ich jakością bywa tak sobie.

  • 34. Data: 2012-10-31 11:31:57
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >tego typu smieci do "tanich" aut kupuje sie uzywane, np. na alledrogo
    >sa ze 3 szt po 40PLN ;)

    Pytanie czy ta używka wytrzyma chociaż kilka miesięcy. Tego typu "śmieci"
    lubią się psuć, a na ich trwałość niestety wpływa wiek...
    Jakbym miał niedługo po naprawie znowu rozbierać deskę, to chyba szlag by
    mnie trafił...

  • 35. Data: 2012-10-31 11:48:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości

    >No proszę - masz przykład wolnego rynku. Ceny od 300zł do 500zł, a Ty
    >sobie "decydujesz", że "powinno kosztowac 30 zl".

    Ja widze towary o podobnych wlasciwosciach, ktore kosztuja rzedu 30zl,
    to i ten powinien tyle.

    >Wolny rynek?

    Ano wolny rynek - jakby sie czesciej psuly, to bys zobaczyl ze sa
    zamienniki po 100, albo i taniej.
    A tak to sie nie oplaca uruchamiac produkcji, i skoro klient jest
    sklonny zaplacic 540 - to mu monopolista za tyle sprzedaje :-)
    I pewnie jeszcze gdzies w tym siedzi Renault, ze kontroluje zbyt
    "oryginalnych zamiennikow".

    J.

  • 36. Data: 2012-10-31 13:03:12
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-10-31 07:46, Marcin N pisze:

    > Ciekawa sprawa: naprawianie rezystora. Pewnie źle dobrali, bo jak to
    > inaczej tłumaczyć.

    Chyba nie wiesz jaka tam temp. panuje... Elementy się grzeją i powstają
    zimne luty. Czasem wystarczy je poprawić i jeż naprawiony.

  • 37. Data: 2012-10-31 14:00:20
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-10-31 11:48, J.F pisze:

    > Ja widze towary o podobnych wlasciwosciach, ktore kosztuja rzedu 30zl,
    > to i ten powinien tyle.

    A co to wspólnego z "wolnym rynkiem"? Wolny rynek mówi, że kosztuje
    to 400zł, a nie 30zł. Weźmy choćby dla przykładu zegarki - taki
    za 500zł i taki za 30zł. Właściwości podobne, a ceny nie.

    > Ano wolny rynek - jakby sie czesciej psuly, to bys zobaczyl ze sa
    > zamienniki po 100, albo i taniej.

    No zaraz zaraz - przecież to Ty twierdzisz, że to powinno kosztować
    30zł, a nie 400. Tak, być może, ale to rynkiem nic wspólnego nie ma.

    > A tak to sie nie oplaca uruchamiac produkcji, i skoro klient jest
    > sklonny zaplacic 540 - to mu monopolista za tyle sprzedaje :-)

    Nie ma monopolu.

    > I pewnie jeszcze gdzies w tym siedzi Renault, ze kontroluje zbyt
    > "oryginalnych zamiennikow".

    No pewnie, kolejny spisek, ponieważ stwierdziłeś, że "powinno kosztowac
    30 zl, a nie 500".

  • 38. Data: 2012-10-31 15:58:03
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-10-31 14:00, Artur Maśląg pisze:

    > A co to wspólnego z "wolnym rynkiem"? Wolny rynek mówi, że kosztuje
    > to 400zł, a nie 30zł. Weźmy choćby dla przykładu zegarki - taki
    > za 500zł i taki za 30zł. Właściwości podobne, a ceny nie.

    Słuchajcie ale to nie o to chodzi.

    BMW - Będziesz Miał Wydatki (każdy to mówi, kto nigdy nie miał BMW)

    Francuskie auta są najtańsze. W ZAKUPIE.

    Do BMW rezystor kosztuje _200_ zł.

    Do francuza ponad _500_ zł.

    Coś tu nie halo, skoro oba rezystory spełniają dokładnie tę samą
    funkcję. Służą do płynnej regulacji temperatury!!

    Więc pytam, po co kupować tanie francuskie auto, skoro eksploatacja jego
    jest bardzo droga i nieopłacalna (do wartości pojazdu)?

  • 39. Data: 2012-10-31 18:19:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Filip" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Więc pytam, po co kupować tanie francuskie auto, skoro eksploatacja
    >jego jest bardzo droga i nieopłacalna (do wartości pojazdu)?

    Ale to nie cewka zaplonowa, tego sie nie wymienia co roku :-)
    To sie moze w ogole nie zepsuc, i co wtedy ?

    Poza tym czy to funkcjonalnie aby to samo, i czy potrafisz podac ceny
    z ASO, czy np do BMW tanie zamienniki sa, a do Renault ... ktos tu
    pisal ze 300 ...

    J.

  • 40. Data: 2012-10-31 18:24:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości grup
    g2000vbl.googlegroups.com...

> [...]
    > sa ze 3 szt po 40PLN ;)
    >
    > WS
    >
    > PS. sam kupowalem mechanizm wycieraczek z silnikiem do Astry F za

    Do Astry tak, ale nie do Megane na ten przykład.
    Do Megane kosztuje 1800, używany koło 400.
    Do Fiata Stilo nowy 400......

    Czy coś jeszcze trzeba dodawać?