    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Rondo vs. skrzyżowanie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 10 Oct 2013 22:39:22 +0200

    Dnia Thu, 10 Oct 2013 17:18:30 +0100, X-Man napisał(a):

    > no też się dziwię że nikt tego w PL od dawna nie stosuj w UK tych rond jest
    > wszędzie pełno czasem w postacie białego koła namalowanego na środku

    Hm ... tu jest porownanie z czyms dla nas nieznanym - 4-way stop.
    Chetnie bym zobaczyl porownanie z wielopasowym skrzyzowaniem ze
    swiatlami, ktore zajmuje chyba mniej miejsca.

    Jest we Wroclawiu ul. Obornicka.
    Dawniej jak sie jechalo od Obornik, to sie jechalo, jechalo, jechalo,
    bo skrecic nie bardzo bylo gdzie, az dojezdzalo do swiatel na koncu, a
    za swiatlami to sie zaczynaly prawdziwe miejskie korki.

    Teraz w polowie krzyzuje sie z obwodnica (srodmiejska).
    Skrzyzowanie na szczescie jest dwupoziomowe i obwodnica leci
    wiaduktem. A pod wiaduktem modny wezel z rondem. Rondo duze,
    wjazdy i zjazdy rozdzielone - modelowy przyklad.
    No i teraz poranny korek zaczyna sie jeszcze przed Wroclawiem.
    A konczy na rondzie.

    Rano dominuje ruch naplywowy. Wiekszosc jedzie prosto lub skreca w
    prawo. A jednak - strach ze ten samochod z przeciwka na rondzie nie
    skreci jest widac tak silny, ze wjazd na rondo stanowi waskie gardlo.

    J.
    P.S. Nie lubie rond. Utrudniaja na terenie niezabudowanym, np.
    francuskich krajowkach, czy na nowej dk35 pod wroclawiem, nie
    sprawdzaja sie na wielopasowych drogach w miastach, zajmuja duzo
    miejsca na mniej obciazonych ulicach.

    Ale czasami bywa tak
    http://www.youtube.com/watch?v=cZQhH2S_mxU

    J.