  • 1. Data: 2013-10-10 15:15:53
    Temat: Rondo vs. skrzyżowanie
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne są ronda czy skrzyżowanie
    4-way stop? Jak myslicie? Co wygrało?

    https://www.youtube.com/watch?v=OvoFjirrgYA

    Uwaga! W następnym poście spoiler!

  • 2. Data: 2013-10-10 15:22:49
    Temat: Re: Rondo vs. skrzyżowanie
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-10 15:15, PlaMa pisze:
    > Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne są ronda czy skrzyżowanie
    > 4-way stop? Jak myslicie? Co wygrało?

    Szlag mnie trafia jak pomyślę, że w moim rodzinnym mieście (Olsztynie)
    zamiast rond stawia się masowo skrzyżowania ze światłami, które
    mająprzeceż DUŻO niższą przepustowość od wspomnianych w filmiku :(

  • 3. Data: 2013-10-10 15:26:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 10 Oct 2013 15:15:53 +0200 osobnik zwany PlaMa napisał:

    > Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne są ronda czy skrzyżowanie
    > 4-way stop? Jak myslicie? Co wygrało?
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=OvoFjirrgYA
    >
    > Uwaga! W następnym poście spoiler!

    tak na prawdę nie ma uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie. Bardzo dużo
    zależy od natężenia ruchu z poszczególnych kierunków.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2013-10-10 15:41:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Oct 2013 15:15:53 +0200, PlaMa

    > 4-way stop? Jak myslicie? Co wygrało?

    Rondo. Ale obejrzałem to i myślę że wynik mógł być dużo bardziej druzgocący
    gdyby gabaryty "kwadrata" dopasować do gabarytów ronda. Chcę przez to
    powiedzieć, że klasyczne skrzyżowanie było dużo "krótsze".

    --
    Pozdor Myjk

  • 5. Data: 2013-10-10 16:27:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Mythbusters zrobili test czy bardziej wydajne są ronda czy skrzyżowanie
    > 4-way stop? Jak myslicie? Co wygrało?
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=OvoFjirrgYA
    >
    > Uwaga! W następnym poście spoiler!

    hmm, oczywista oczywistością wydaje sie odpowiedź rondo.
    Ale ponieważ pytasz to mam watpliwości - wyszło ze skrzyzowanie?

    No to ogladam....
    I niespodzianka - rondo wygrywa... :)

    Gdyby jeszcze nasi urzednicy nie mysleli ze rondo załatwia sprawe...
    Gdyby jeszcze nasi kierowcy umieli jezdzic po rondach...
    Ach, rozmarzyłem sie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 6. Data: 2013-10-10 16:53:12
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-10 16:27, Budzik pisze:

    > hmm, oczywista oczywistością wydaje sie odpowiedź rondo.
    > Ale ponieważ pytasz to mam watpliwości - wyszło ze skrzyzowanie?
    > No to ogladam....
    > I niespodzianka - rondo wygrywa... :)

    ha! I tu jest niespodzianka! :D

    Na wykopie przy tym filmiki pojawiła się jak zwykle ożywiona dyskusja i
    rzeczywiście wychodzi, że sporo osób nie potrafi jeździć po rondach.
    Można by miasto zapełnić ludźmi, którzy twierdzą, że zewnętrznym pasem
    ronda jeżdzi się tylko "prosto" lub "prawo" a wewnętrznym "prosto",
    "lewo" lub "zawraca" i żadne znaki poziome i pionowe tego nie zmieniają _-_

  • 7. Data: 2013-10-10 16:59:31
    Od: mi_ro <m...@a...pl>

    > Gdyby jeszcze nasi urzednicy nie mysleli ze rondo załatwia sprawe...
    > Gdyby jeszcze nasi kierowcy umieli jezdzic po rondach...
    > Ach, rozmarzyłem sie...

    podejrzewam że nasi kierowcy mimo wszystko lepiej jeżdżą na rondach niż
    w tym teście i różnica powinna byc jeszcze większa :)

    rondo jest bezpieczniejsze

  • 8. Data: 2013-10-10 18:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@a...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > podejrzewam że nasi kierowcy mimo wszystko lepiej jeżdżą na rondach niż
    > w tym teście i różnica powinna byc jeszcze większa :)

    Ale chodzi o to, ze gdyby jezdzili DOBRZE a nie LEPIEJ NIZ W TESCIE to
    dopiero byłby raj...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 9. Data: 2013-10-10 18:18:30
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "PlaMa" <m...@w...pl> wrote in message
    > Szlag mnie trafia jak pomyślę, że w moim rodzinnym mieście (Olsztynie) zamiast
    > rond stawia się masowo skrzyżowania ze światłami, które mająprzeceż DUŻO
    > niższą przepustowość od wspomnianych w filmiku :(

    no też się dziwię że nikt tego w PL od dawna nie stosuj w UK tych rond jest
    wszędzie pełno czasem w postacie białego koła namalowanego na środku
    skrzyżownaia czy niewysokiej oglągłej wysepki z asfaltu pomalowanej białą farbą
    i to się sprawdza nie trzeba świateł znaków itp. w PL tego bardzo brakuje a jak
    już dadzą rondo to zajmuje ono hektar jest wielkie zasłania widok z przeciwka
    (czasami ma to sens) ale w większosci to jest jakaś porażka przedrażająca
    niepotrzebnie sprawę
    Przykład: http://tnij.org/110d

    Pzdr
    Piotrek

  • 10. Data: 2013-10-10 22:39:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Oct 2013 17:18:30 +0100, X-Man napisał(a):

    > no też się dziwię że nikt tego w PL od dawna nie stosuj w UK tych rond jest
    > wszędzie pełno czasem w postacie białego koła namalowanego na środku

    Hm ... tu jest porownanie z czyms dla nas nieznanym - 4-way stop.
    Chetnie bym zobaczyl porownanie z wielopasowym skrzyzowaniem ze
    swiatlami, ktore zajmuje chyba mniej miejsca.

    Jest we Wroclawiu ul. Obornicka.
    Dawniej jak sie jechalo od Obornik, to sie jechalo, jechalo, jechalo,
    bo skrecic nie bardzo bylo gdzie, az dojezdzalo do swiatel na koncu, a
    za swiatlami to sie zaczynaly prawdziwe miejskie korki.

    Teraz w polowie krzyzuje sie z obwodnica (srodmiejska).
    Skrzyzowanie na szczescie jest dwupoziomowe i obwodnica leci
    wiaduktem. A pod wiaduktem modny wezel z rondem. Rondo duze,
    wjazdy i zjazdy rozdzielone - modelowy przyklad.
    No i teraz poranny korek zaczyna sie jeszcze przed Wroclawiem.
    A konczy na rondzie.

    Rano dominuje ruch naplywowy. Wiekszosc jedzie prosto lub skreca w
    prawo. A jednak - strach ze ten samochod z przeciwka na rondzie nie
    skreci jest widac tak silny, ze wjazd na rondo stanowi waskie gardlo.

    J.
    P.S. Nie lubie rond. Utrudniaja na terenie niezabudowanym, np.
    francuskich krajowkach, czy na nowej dk35 pod wroclawiem, nie
    sprawdzaja sie na wielopasowych drogach w miastach, zajmuja duzo
    miejsca na mniej obciazonych ulicach.

    Ale czasami bywa tak
    http://www.youtube.com/watch?v=cZQhH2S_mxU

    J.