-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net!
eu.feeder.erje.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!news.eter
nal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Rosnąca liczba biegów...
Date: Thu, 23 Jan 2014 14:12:23 +0000 (UTC)
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 23
Message-ID: <lbr807$1kt$13@dont-email.me>
References: <lbpoa1$26l$1@news.task.gda.pl> <lbpqmh$t0k$3@dont-email.me> <
Pine.WNT.4.64.1401231352570.3504@quad> <lbr6il$1kt$6@dont-email.me> <
lbr778$lf0$1@news.agh.edu.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 23 Jan 2014 14:12:23 +0000 (UTC)
Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
posting-host="18a89ba1a4fe57877431e56119fabf4a"; logging-data="1693";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX18Pi7Vf2ph3giS4lTdY9HP8"
User-Agent: Pan/0.139 (Sexual Chocolate; GIT bf56508 git://git.gnome.org/pan2)
Cancel-Lock: sha1:fMRwxhG8nJFcIVre9+cZfcO0l9g=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2520657
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 23 Jan 2014 14:59:02 +0100, Michał Jankowski wrote:
> Ehem. Przy tej samej prędkości pojazdu im wyższe obroty, tym więcej razy
> tłok musi przesunąć się w cylindrze, więc oczywiście więcej energii
> zmarnuje się na tarcie tłoka o ścianki. Itd. Skąd pomysł, że im niższe
> obroty tym trudniej napędzać siebie?
Choćby dlatego, że na tłoczenie powietrza do silnika przy przymkniętej
przepustnicy potrzeba znacznie więcej energii niż na to samo przy w pełni
otwartej? To akurat dotyczy tylko benzyny - ale to dość obrazowy przykład.
>> Dla małego rozjaśnienia, z jednego z moich samochodów. Prędkość w
>> okolicy 80km/h
>>
>> Na 6-tym biegu 1400 obr/min Na 5-tym biegu 1800 obr/min Na 4-tym biegu
>> 2300 obr/min
>>
>> Na którym biegu pali najmniej?
>
> Oczywiście na szóstym.
Błąd. Ktoś strzela dalej?
Tomek
Następne wpisy z tego wątku
- 23.01.14 15:15 AZ
- 23.01.14 15:18 Tomasz Stiller
- 23.01.14 15:24 AZ
- 23.01.14 15:28 Tomasz Stiller
- 23.01.14 15:33 AZ
- 23.01.14 16:40 anacron
- 23.01.14 16:57 Jacek Maciejewski
- 23.01.14 17:16 Cavallino
- 23.01.14 17:22 anacron
- 23.01.14 17:25 Tomasz Stiller
- 23.01.14 17:28 Tomasz Stiller
- 23.01.14 18:00 Shrek
- 23.01.14 18:17 Cavallino
- 23.01.14 18:22 Tomasz Gorbaczuk
- 23.01.14 18:48 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław