  • Data: 2014-01-23 22:48:46
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 23 Jan 2014, Tomasz Stiller wrote:

    > Diabeł jak zawsze tkwi w szczegółach. Moc uzyskana z silnika nie równa w
    > zasadzie nigdy mocy przekazywanej na koła, prawda?

    Prawda.

    > Przy niższych
    > prędkościach obrotowych coraz większą (proporcjonalnie) część mocy
    > uzyskanej silnik zużywa na napędzanie siebie

    Ależ NIEPRAWDA.
    Nie bez powodu wskazałem przypadek krańcowy - biegu jałowego.
    Kiedy silnik będzie więcej palił, jak "jałowo" kręci się 1000rpm
    czy 2500 rpm?
    No to *jakiś* zakres pobieranej mocy, przy której pali więcej
    przy 2500 rpm jest, prawda? Do dyskusji pozostaje wyłącznie
    ścisłość jego określenia ;)

    > klimatyzacja, alternator etc.

    Te wyłączyłem z listy, bo może być trudno o *proste* rozważenie.

    > Ale także na pokonywanie oporów własnych skrzyni biegów i innych
    > elementów napędowych.

    Te mogą rzeczywiście być różne przy różnych obrotach.
    I tu trudno wskazać kontrargument inni, niż "oczekuję że
    nie będzie to wystarczająco dużo" :)

    > Dlatego nie trudno sobie wyobrazić sytuację, że przy tym samym _spalaniu_
    > możemy na różnych biegach jechać z różną prędkością.

    Ale NIE O TYM była mowa!
    Kryterium było proste: jedziemy z jednakową prędkością, taką, że
    do napędzania samochodu wystarczy ułamek mocy silnika.
    Uprzejmie proszę o nie przenoszenie argumentów w tematykę co do
    której nie zabierałem głosu :)

    pzdr, Gotfryd