    From: AZ <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Date: Fri, 24 Jan 2014 11:55:56 +0000 (UTC)

    On 2014-01-24, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:

    > No i jak to się ma w odniesieniu do sprawności ogólnej silniak? Nijak.

    A czy ja dyskutuje o sprawnosci silnika w tym momencie?

    > Zupełnie też umknął Ci fakt, że mój argument z otwarciem przepustnicy nie
    > ma żadnego zastosowania do diesla. A tam przebieg spalania właściwego
    > wygląda bardzo podobnie do silników benzynowych.

    No a jak mial mi nie umknac jak ja dyskutuje o rzekomym wiekszym
    zapotrzebowaniu na moc przy przymknietej przepustnicy i rzekomej wiekszej
    sprawnosci z powodu przepustnicy otwartej (brak oporow).

    > Po prostu nie rozumiesz tego pojęcia. Założę się, że z uporem maniaka
    > męczysz swój samochód na wysokim biegu i niskich obrotach, bo przecież
    > wydaje się, że wtedy będzie palił najmniej.

    Z uporem maniaka traktujesz wszystkich jak idiotow i gdybys sie zalozyl to
    bys przegral. Bo staram sie samochodem jezdzic w okolicach maksymalnego
    momentu obrotowego.

    A teraz ciekawostka - mam w motocyklu silnik 1164 ccm, moc 120 kW, maks.
    moment przy 8300 RPM. No i jedac na 6 biegu nie przekraczajac 5500 RPM
    spalanie jest nizsze od tego, gdybym jechal na 5 biegu przy 6000 RPM
    a wynika to tylko z konstrukcji/zestrojenia gaznikow ktore w granicach
    tej predkosci obrotowej zaczynaja sie w nich otwierac przepustnice
    podcisnieniowe. Niby silnik ma wieksza sprawnosc przy 8300 RPM,
    ale jadac tak to bym skotlowal 2x wiecej paliwa.

    > Tylko, że to nie jest zwykle przyczyną śmierci akumulatora. Akumulatory
    > umierają najczęściej z przeładowania, albo całkowitego rozładowania.
    > Niedoładowany akumulator może funkcjonować bardzo długo. No ale widać, że
    > o akumulatorach również masz średnie pojęcie. W końcu do znajomości
    > fizyki, dochodzi potrzeba ogarnięcia chemii na podstawowym poziomie.

    To mnie rozbawiles tym co napisales... No i to ja mialem stosowac osobiste
    wycieczki?

    No nic, tkwij sobie dalej w swej zajebistosci, ja nie mam w zwyczaju
    rozmawiac z zarozumialymi bufonami :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200