  • Data: 2014-01-24 19:44:39
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 7:15:46 PM, you wrote:

    > Silnik nigdy nie pracuje z największą sprawnością przy małych obrotach.

    Przy małej, STAŁEJ mocy - ZAWSZE.

    > Gdyby tak było, jeździlibyśmy benzyną do 1500 rpm a dieslem do 1200 rpm,
    > a zdaje się, że tak nie jeździmy. Mam nadzieje, że wiesz, iż sprawność
    > definiuje się poprzez stosunek mocy dostarczonej do odebranej.

    To dlaczego cały czas piszesz o zużyciu paliwa na kWh?

    > Przebieg krzywej spalania właściwego jest podobny niezależnie od tego czy
    > obciążenie silnika wynosi 10% czy 100%. Tylko jej nachylenie przebiega
    > inaczej. Ergo silnik zawsze pracuje sprawniej na wyższych obrotach. O ile
    > sprawniej, to już zależy od obciążenia.

    Odnieś to do wykresu, do którego linka dostałeś. Zobacz na linię 10kW,
    20kW. Nieciągłość pojawia się dopiero przy wyższej mocy. A odwrócenie
    tylko na bardzo krótkim odcinku charakterystyki i tylko w bardzo
    wąskim zakresie mocy.

    > To jest zwrot grzecznościowy. Wybacz, zapomniałem, że takich cham jak Ty
    > może tego nie zrozumieć. Od teraz będę się do Ciebie zwracał per. chamie.

    Grabisz sobie.

    > Mnie uczono, że tezy się nie udowadnia.

    Tezy? Nie odróżniasz tezy od aksjomatu.

    > Zatem skoro już masz czelność zwracać komuś uwagę na błędy, to
    > lepiej żebyś był idealny inaczej po prostu się ośmieszasz.

    Doprawdy? Nie przeskoczę ciebie, choćbym się nie wiem jak starał.

    > A przywracaj sobie ile chcesz. Ja z uporem maniaka będę Ci wtedy
    > przypominał czego dotyczyła moja wypowiedź.

    Wypowiedź była odpowiedzią na konkretne twierdzenie. Oparte na
    ścisłych założeniach. Olałeś założenia wykładając swoją prawdę
    objawioną.

    > A co? Ty lepiej śpisz w nocy, jak koledzy z grupy przyklepną? Mi
    > wystarcza znajomość podstawowych zagadnień z fizyki.

    Szkoda, że poprzestałeś na podstawowych.

    > Poklasku na grupie nie potrzebuję :)

    Jasne. Sam też nie klaszczesz, bo jedną ręką się nie da.

    --
    Best regards,
    RoMan