    From: anacron <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Date: Fri, 24 Jan 2014 23:40:59 +0100

    W dniu 24.01.2014 17:35, Artur Maśląg pisze:

    > Ogólnie tak będzie, ale takiemu nie przetłumaczysz, w żaden sposób.
    > Już nie napiszę, że stwierdziłem to organoleptycznie na wielu
    > samochodach przez ostanie kilkadziesiąt lat ( ;) ), ale nawet
    > w instrukcjach do samochodów takie zalecenia się znajdują (nie wiem
    > czy we wszystkich, nie czytam tego wszystkiego dokładnie).

    Nie jest to zawsze prawdą. Robiłem testy swojego czasu, dokładnie ta
    sama droga (pętla o długości ~10km) i przejazd nocą z tą samą prędkością
    na różnych biegach. Prędkość 50 km/h, biegi III,IV,V. Mimo, że na V
    całkiem ładnie sobie radził przy 50km/h najmniej spalił według komputera
    pokładowego na IV. Niewiele więcej na III a najwięcej na V.

    --
    anacron
    aba/