    From: Marcin Jan <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Date: Mon, 27 Jan 2014 19:17:58 +0100

    W dniu 2014-01-23 01:38, anacron pisze:
    > Tak się zastanawiam, czemu to ma służyć? Jeszcze zanim kupiłem auto z IV
    > biegami, myślałem, że ten ostatni jest nadbiegiem, na którym auto będzie
    > mniej palić przy prędkościach autostradowych, okazało się to nieprawdą.
    > Zastanawiam się teraz, czy ma to służyć mniejszemu spalaniu czy lepszej
    > dynamice? W końcu są już auta z 8 biegami nawet. A może jest to tylko
    > chwyt marketingowy, po to, aby zachęcić czymś klienta do zmiany auta? W
    > końcu parę lat temu motoryzacja (ta dla zwykłych) spowolniła, czy wręcz
    > się zatrzymała. Nowe samochody nie oferują praktycznie nic więcej ponad
> [...]

    IMHO jeśli to automat to niech tych biegów ma nawet srylion, jego
    broszka. Przy manualu 6 to jest dla mnie za dużo wachlowania. Z takich
    moich obserwacji:
    Golf VI 140 KM DGS według mnie właśnie dzięki 6 biegom można dawać w
    palnik a max. spalanie wychodzi nie więcej niż 7.5.
    Audi A4 150 KM skrzynia multitronik i teraz nie dam sobie głowy obciąć
    czy 7 czy 8 biegowa. Nie mniej 1,2,3,4 przyspieszenie lepsze niż w
    golfie ale na reszcie biegów golf odchodzi.
    pozdrawiam
    marcin jan