eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRower elektryczny - akumulatory › Re: Rower elektryczny ? akumulatory
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
    eed1.plix.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.c
    om!nntp.giganews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Followup-To: pl.misc.elektronika
    From: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    Subject: Re: Rower elektryczny ? akumulatory
    Date: Mon, 21 Jun 2010 17:10:29 +0200
    References: <r...@4...net>
    User-Agent: KNode/4.3.5
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="ISO-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8Bit
    Lines: 38
    Message-ID: <4c1f80ed$0$17086$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.18.229.190
    X-Trace: 1277133037 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 17086 83.18.229.190:33728
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:590709
    [ ukryj nagłówki ]

    Piotrek wrote:

    > Tak sobie oglądam na stronie http://ekonapedy.com/podstrony/oferta.htm#a6
    > akumulatory jakie oferują i dochodzę do wniosku, że kwasowe absolutnie za
    > ciężkie, a NIMH i LiFePo drogie. No i wielkie. Czy istnieje przy silniku
    > wplecionym w koło przednie o mocy 550W przeciwwskazanie do zastosowania
    > powiedzmy 40 akumulatorków rozmiaru AA? Dajmy na przykład każdy po (do
    > wyboru) 1000 lub 2000 mAh, co daje w sumie około 40-80Ah pojemności
    > całkowitej, a to już i tak w najsłabszej opcji co najmniej 2 razy więcej
    > niż w ofercie. Do tego dokupić 4 koszyki na baterie mieszczące po 10 sztuk
    > baterii i połączyć wszystko szeregowo. 1,2v*40 da nam 48v ? a więc
    > napięcie zasilania silnika. Ładowarka np. Ansmann Energy 16 pozwoli
    > naładować to wszystko w rozsądnym czasie, a rozmiary pakietu akumulatorów
    > na rowerze są nieporównywalnie mniejsze, całość można wozić na bagażniku i
    > zasięg jest o wiele większy. Czy taki układ ma sens i by działał? Tym
    > bardziej że 40 sztuk akumulatorów będzie kosztowało w najtańszej opcji
    > choćby nawet na Alledrogo +- koło 300 zł?

    550W/48V=11A. ZNAMIONOWO. prad przy ruszaniu/przyspieszaniu bedzie o wiele
    wiekszy (bo 48V to napiecie przy ktorym silnik juz jest rozpedzony do dosc
    sporej predkosci) potrzebujesz wiec akumulatorow ktore sa w stanie dac okolo
    50A . do tego celu 'paluszki' AA odpadaja - nawet jesli zastosujesz markowe
    ni-cd 1000mAh to 10A to dla nich szczyt mozliwosci, jesli uzyjesz ni-mh
    2000mAh 5-7A to bedzie rowniez bardzo dobry wynik (i to tylko gdy ogniwa te
    beda nowe)

    jesli nie masz budzetu na porzadne akku a nie chcesz wozic 'ciezkich'
    kwasowych , to imho raczej zainteresuj sie opcja silnika spalinowego -
    zapoznaj sie z oferta np. firmy 'sachs' .

    ew. jesli koniecznie musi byc elektryk - sa tzw. spalinowe generatory
    'walizkowe' - okolo 1KW mocy w niewielkiej walizeczce ktora bez trudu miesci
    sie na bagazniku roweru, koszt ~100e. jedyny problem ze daja normalne 220V ,
    wiec potrzeba do nich jeszcze prostownika i przetwornicy DC/DC (nie musi byc
    transformator bo generator nie musi byc izolowany galwanicznie od
    odbiornika). no i trzeba malego akku 'buforujacego' .

    --

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: