    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rozbilansowanie ogniw Li-Ion
    Date: Tue, 19 Feb 2019 18:26:59 +0000 (UTC)
    <8...@t...no1>
    <1bp41efb03ks7.2qx641chv5cg$.dlg@40tude.net>
    <d...@t...no1>
    <5c62de36$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@t...no1>
    <1rofkkeys14ml.1o2r80mgrkom$.dlg@40tude.net>
    <8...@t...no1>
    <ja9am94ey8hs$.7gqq87qz4kqi$.dlg@40tude.net>
    <a...@t...no1>
    <5c6ab670$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@t...no1>

    Queequeg <q...@t...no1> wrote:

    > Tylko ten prąd. Po co producenci podawaliby 2 A, gdyby można było puścić
    > nawet 4 A bez szkody dla akumulatora?

    Przemyślałem trochę ten temat. W sumie prąd nie powinien płynąć duży, bo
    rozbilansowanie też nie będzie duże (na razie zrobiłem test na trochę
    rozładowanych i płynie kilkadziesiąt mA). Chodzi mi tylko o to, żeby
    różnica nie kumulowała się z ładowania na ładowanie, i żeby nie zabić
    jednego z akumulatorów za dużym napięciem. Połączenie równoległe powinno
    załatwić temat. Do tego jak to sprytnie ogarnę, to procek będzie miał nie
    tylko informację o ładunku wypompowanym z akumulatorów, ale też o
    wpompowanym w nie. Będzie to można ładnie na wyświetlaczu zwizualizować.

    Więc tak się właśnie zrobi -- przekaźnik, który po podłączeniu ładowarki
    odłączy bebechy hulajnogi i przełączy akumulatory równolegle.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika