eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozmiar opon a ABS › Re: Rozmiar opon a ABS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    Subject: Re: Rozmiar opon a ABS
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5800e365$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <ntqptv$skd$1@node2.news.atman.pl>
    From: Trybun <c...@j...ru>
    Date: Tue, 18 Oct 2016 19:01:03 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.4.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <ntqptv$skd$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 29
    Message-ID: <5806553d$0$15204$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: user-188-33-52-44.play-internet.pl
    X-Trace: 1476810045 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15204 188.33.52.44:1266
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2590219
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-10-14 o 16:26, viktorius pisze:
    > W dniu 2016-10-14 o 15:53, Trybun pisze:
    >> Praktykował ktoś z Was z różnymi rozmiarami opon, tzn na jednej osi
    >> większe na drugiej mniejsze. Planuję na przód założyć 195/55/15 a na
    >> tylnej osi zostawić fabryczne 195/60/15.. Nie będzie przy takiej
    >> konfiguracji ABS wariował?
    >>
    > Clio 3, z przodu 16 cali na profilu 50, z tylu 16 cali na profilu 55,
    > szerokości nie pamiętam.
    > Jeździ, hamuje, ABS się włącza prawidłowo. Prędkość na liczniku
    > pokazuje w normie (a to przecież z czujników ABS bierze dane o
    > prędkości).
    >
    > Nie wiem jak w najnowszych samochodach, gdzie na podstawie czujników
    > ABS jest alarm o zbyt małym ciśnieniu w oponie.
    > Koło nie dopompowane ma mniejszą średnicę, czyli obraca się szybciej
    > od innych, to jest wyznacznikiem kapcia.
    > Przy różnych profilach na osiach, na pewno jedna oś będzie miała
    > większą prędkość obrotową kół, druga mniejszą.
    > Jak to zinterpretuje komputer pod kątem złego ciśnienia? Nie mam pojęcia.
    >
    >

    Szerokość w tym wypadku się nie liczy. Auto czujników ciśnienia też nie
    posiada. Tak prawdę pisząc to nie widziałem w necie opinii że różne
    profile opon na osiach sprawiały komuś jakieś problemy. Co najwyżej
    spekulacje nie mające pokrycia w rzeczywistych doświadczeniach. Dzięki
    za opinie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: