  • Data: 2016-02-07 10:43:08
    Temat: Re: Różnice między mikrokontrolerami
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-02-07 02:20, Marek wrote:
    > Ale to ja wiem, odpowiedz nie na temat.
    > Pytam po co te pgm_costam?

    Ponieważ o ile pamietam dla gcc pointer jest tylko "wartością" i nie
    zawiera innych znaczeń. To ogranieczenie pochodzi z faktu że developing
    gcc odbywał się na w miarę normalnych architekturach gdzie nie był to
    kłopot i tak zostało.

    Problem tak naprawde nie jest w gcc tylko w C/C++ (np wskaźnik na
    funkcje nie jest kompatybilny z void* [1] co jest zrobione m.in. z
    powodu jakiś dziwacznych architektur).

    > Wewnetrznie kompilator wie

    Nie wie. Byly próby aby się dowiedział w postaci propozycji zmiany.
    Zdaje się że nie udało się wpuscić tego do mainstream, spodziewam się że
    takie ficzery trafią wcześniej do clang. Nie mogę teraz znaleźć pdfa
    który tą zmianę prezentował, jak znajdę to go tu wrzucę.

    [1]
    http://stackoverflow.com/questions/12358843/why-are-
    function-pointers-and-data-pointers-incompatible-in-
    c-c