    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rozruch agregatu od lodówki
    Date: Sun, 9 Apr 2017 17:18:30 +0000 (UTC)

    PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > rozruchowym 3uF, ale nie mam informacji czy faza rozruchowa ma być
    > włączona stale, czy tylko podczas rozruchu.

    Tylko podczas rozruchu.

    > Jak wobec tego rozwiązać rozruch, by nie zarżąnąć agregatu ?

    Zobacz moj temat "Opozniacz 230V na triaku", to bylo wlasnie do rozruchu
    lodowkowca. Generalnie zalaczasz uzwojenie rozruchowe na chwile. Jeden
    kompresor (na dwoch sprezarkach) mam podpiety przez przekaznik, drugi
    (maly, przenosny, bez butli) przez triak (ACST costam, w tym temacie
    wyzej jest kilka schematow i info, ktory zadzialal).

    > II sprawa: czy przy takim zastosowaniu agregatu od lodówki odprężnik ma
    > sens, tzn. czy agregat ruszy pewnie z ciśnieniem na wyjściu ?

    Na trzy, jakie mialem, jeden ruszyl, krecil sie powoli i wywalilo
    zabezpieczenie, a dwa w ogole nie ruszyly (i wywalilo zabezpieczenie).

    Z odpreznikiem jest taki problem, ze cisnienie ze sprezarki narasta powoli
    i w standardowym odprezniku z Allegro musialem zalutowac wylot, zeby to
    dzialalo.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

    Wysłano z telefonu bez polskiej klawiatury, przepraszam za brak polskich znaków