    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 14 Jul 2022 08:28:08 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Rynek pracy STM32
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 lipca 2022 o 14:49:43 UTC+2 Arnold Ziffel napisał(a):
> [...]
    standardem" było AT 80286/12MHz z 1MB RAM
    > Ja AT miałem dopiero w 1995 r. Z Herculesem. Dopiero potem SVGA (S3 Trio
    > bodajże), monitor mam do dziś w piwnicy (muszę w końcu coś z tym zrobić;
    > Herculesa zresztą też mam). Pamiętam, że 1024 × 768 działało, ale 800 ×
    > 600 z jakiegoś powodu nie udało mi się uruchomić (monitor nie był w stanie
    > złapać synchronizacji).

    S3Trio64V+ leży za plecami w płycie z pentium mmx 166MHz - jakiś czas temu odkryłem
    w zastawionym rogu pokoju w robocie - a przez wiele lat się zastanawiałem, co ja z tą
    płytą zrobiłem...
    Jest tam też ISA-owa kart dźwiękowa z modułem wavetable i gniazdem joysticka.
    Tylko nie mam czasu, żeby sprawdzić, czy to jeszcze działa - a jak działa, to
    pograć sobie w Magic Carpet na moim kochanym joysticku optycznym (tylko gdzie
    z kolei on jest, chyba jakiś czas temu gdzieś go widziałem...).
    No i jeszcze muszę sprawdzić, czy mam gdzieś magic carpet no i jakiś DOS...

    Herculesa zawsze chciałem mieć jeszcze w czasach 386, żeby na tym niedorobionym DOSie
    zrobić konfigurację 2-monitorową.
    Tata pożyczył od kogoś na polibudzie, ale szybko musiał oddać - było niestety "na
    stanie"
    i zapisane na jakąś wielką kwotę... No i i tak nie miałem monitora ;>
    Ech, jak potem sobie odpaliłem dwa monitory na Linuxie to było coś...

    Ale najciekawsze konfiguracja dual-head to była na serwerze w tramwajach - serwer
    alpha AXP
    z VMSem, to była maszyna, stała sobie pod biurkiem, kurzu masa w tej centrali ruchu,
    a ta działała i działała (no raz się zbuntowała jak było bardzo gorąco - szef firmy,
    która
    ten serwer dostarczyła, przywiózł wtedy pod pachą "zestaw naprawczy" czyli drugą
    płytę główną),
    no i przy upgrade dostała 2 karty radeon na PCI i wiele lat na tych dwóch monitorach
    wyświetlała,
    schemat sieci tramwajowej wypalił się luminoforze, pierwszy raz coś takiego widziałem
    (po zmianie monitorów
    na LCD też się wypalił - a teraz na tablecie mam wypalone google groups, to chyba w
    podświetleniu).

    Ten sam soft, dalej na Motifie, nadal działa - teraz już na serwerze Xeon/x64
    (luxusowo
    umieszczony w serwerowni), a wyświetla osobny X-Terminal.