    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rynek pracy STM32
    Date: Thu, 14 Jul 2022 19:10:38 +0200

    > To jak się tego racal redaca używało z tych 4 dyskietek?
    > Trzeba było po kolei 4 włożyć i ładował się do pamięci (ale 4*360kB to zbyt wiele)?
    > Czy może trzeba było na raz trzymać 2 dyskietki w stacjach, a ew. wyjąć można było
    jak się chciało coś wczytać lub zapisać?

    Firmę założyliśmy w 1988r. Do końca roku (korzystając z wypożyczanych na
    weekendy komputerów) opracowaliśmy i wyprodukowaliśmy 4 szt
    programatorów Piccolo (+ program na PC). Potem potrzebowaliśmy zrobić
    ich tester produkcyjny i to jego płytkę projektowałem już na naszym
    komputerze (bez HDD było taniej) pod RacalRedac-iem. Dlatego sądzę, że
    było to w 1989 lub 1990r.

    Na pewno musiałem część z tych 640kB przeznaczyć na RamDysk. Z tego co
    pamiętam to 80kB. Wielkość była bardzo krytyczna - musiały tam wejść
    jakieś jego pliki, które potrzebował mieć cały czas dostępne, a jak ciut
    większy RamDysk to nie uruchamiał się - że RAMu za mało. Pozostałe cały
    czas potrzebne pliki były w A:. W B: były na przemian 2 dyskietki -
    jedna pełna a na drugiej oprócz jego plików było trochę miejsca na pliki
    robocze (nie były duże).
    Nie wszystkie pliki z dystrybucji były potrzebne przy pracy nad PCB. To,
    które są potrzebne ustaliłem eksperymentalnie - dogrywałem kolejno te o
    które się upominał.

    Pracowałem na CGA, ale nie mieliśmy kolorowego monitora. W czasie
    studiów złożyłem 3 przenośne Neptuny. W Bomis-ie rzucili zielone
    kineskopy i płytki wejściowe monitora (wkładane chyba zamiast p.cz) to
    jeden z nich przerobiłem na monitor. Opornikami zmieszałem RGB tak, że
    różne kolory widziałem jako trochę różniące się odcienie.

    Było ciężko, ale tester (płytka miała z 10x25cm - klucze analogowe do
    podłączania do poszczególnych pinów podstawki, jakieś sterowane
    obciążenie, przetwornik A/C itp) zrobiłem i stosowaliśmy go aż do
    wejścia do Unii kiedy stwierdziliśmy, że nie będziemy płacić za badania
    EMC Piccolo.
    P.G.