  • Data: 2009-09-26 11:22:27
    Temat: Re: Rysowanie wartości tablicy w okienku.
    Od: Mateusz Loskot <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    Jan Górski wrote:
    > Jak szybko narysować w okienku Win32 tablicę n x m (u mnie około
    > 600x400) pikseli w 256 odcieniach szarości (licząc czarny).

    Co ta tablica reprezentuje?
    Co tak na prawdę rysujesz?

    Tablica n x m może zawierać różne dane, na przykład sample rastra
    albo punkty, które tworzą geometrię (łamaną, poligon).

    Każdy wariant to różny sposób renderowania, a więc i różne możliwości
    optymalizacji.

    > Czy warto użyć GDI, czy może zakotwiczyć tam DirectX i wspomagać sprzętowo ?

    Za wcześnie na to pytanie, bo nie podałeś konkretów.
    Po drugie, zakładając że nie ma innych wymagań (np. wymagania klienta o
    zakazie stosowanie DirectX) użyj tego z czym masz najlepsze
    doświadczenie. Zmierz. Zoptymalizuj. Zmierz. Z...

    > Myślałem o wypisywaniu piksel po pikselu SetPixel.

    Cokolwiek byś nie chciał renderować, jest to tak zwany brute-force,
    a więc mało optymalne.
    Ponownie, brak konkretów, trudno ocenić.

    > Ale dopiero zaczynam Win32 i okienka. Do tej pory konsola, SDL albo winbgim.
    > Chciałbym to zrobić mądrze, odświeżać nie będzie się często, jednak
    > SetPixel jest bardzo wolna.

    Najpierw określ, co to za obiekty które reprezentujesz w tablicy n x m.

    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    Charter Member of OSGeo, http://osgeo.org