eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRyzen: Szyna procesora 100MHz a pamięć 3200MHz - o co tu chodzi?!? › Re: Ryzen: Szyna procesora 100MHz a pamięć 3200MHz - o co tu chodzi?!?
  • Data: 2018-06-08 16:50:13
    Temat: Re: Ryzen: Szyna procesora 100MHz a pamięć 3200MHz - o co tu chodzi?!?
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.06.2018 o 13:45, t-1 pisze:

    > Ponieważ w komputerze są też inne układy, które mnożą, buforują i
    > przesyłają dane nie tylko między pamięcią a procesorem.
    > Tu masz trochę o pamięciach:
    > https://www.csi.pl/consulting-techniczny/286-systemy
    -pamieci-dram

    "Ciekawy" opis. Cytuję:

    Pamięci dynamiczne w odróżnieniu od pamięci statycznych SRAM (ang.
    Static Random Access Memory) wymagają okresowego odświeżania pamięci, z
    uwagi na rozładowywanie się kondensatorów. Podstawową różnicę w
    funkcjonowaniu pamięci SRAM i flash a DRAM jest widoczna podczas
    wyłączenia i ponownego włączenia komputera - dane z pamięci DRAM zostaną
    wtedy usunięte, a z pamięci SRAM i flash pozostaną zapisane.

    a jak gupi robiłem podtrzymanie bateryjne dla SRAM :-/ ;-)

    Grzegorz