  • 1. Data: 2023-10-13 23:38:42
    Temat: S3F9454 (SAM88RCRI)
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Jest urządzenie, które ma na pokładzie mikrokontroler jak w temacie:

    https://datasheetspdf.com/pdf-file/259797/Samsungsem
    iconductor/S3F9454/1

    Jest to wersja F, czyli programowalna. Obudowa to SOP20 (20-SOP-375).

    Ja to urządzenie chcę przerobić. Elektronika ma zostać ta sama, ale
    program sterujący ma być inny.

    Pierwszym pomysłem jest zamiana tego mikrokontrolera na jakąś ATmegę i
    dorzeźbienie jakiejś płytki, żeby piny się zgadzały, ale chciałbym
    najpierw spróbować zostawić ten mikrokontroler i napisać na niego soft.

    I tu pytanie. Znacie tę architekturę? Macie z nią jakieś doświadczenie? Są
    dostępne jakieś normalne narzędzia, żeby zaprogramować to w C, albo
    chociaż w assemblerze?

    Google trochę wypluwa, ale nic konkretnego.

    --
    Na gałęzi wiszą sobie 3 nietoperze i rozmawiają ze sobą.
    W pewnej chwili jeden z nich zaniemówił i jak sprężyna stanął głowa

  • 2. Data: 2023-10-14 09:49:58
    Temat: Re: S3F9454 (SAM88RCRI)
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 13.10.2023 23:38, Arnold Ziffel wrote:
    [...]
    > I tu pytanie. Znacie tę architekturę? Macie z nią jakieś doświadczenie? Są
    > dostępne jakieś normalne narzędzia, żeby zaprogramować to w C, albo
    > chociaż w assemblerze?
    Nie znacie i właśnie się dowiedzieliśmy, że takowa istnieje (czy raczej
    istniała), a wiemy, a nawet mieliśmy do czynienia z wieloma
    architekturami. :-) W każdym razie wygląda to na prehistorię w stylu
    MCS-51 czy starych PIC-ów.

    Jeśli chodzi o RAM, to te kostki mają ,,208-byte general purpose register
    area", więc zapomnij o C. Zresztą producent wg. dejtaszita nie
    przewiduje czegoś takiego jak C. No i tak jak mówiłem - prehistoria:
    ,,For the host system, any standard computer that operates with MS-DOS as
    its operating system can be used". :-) No i pozostaje kwestia zdobycia
    assemblera oraz innych narzędzi obsługujących tę rodzinę.

    Następnym problemem jest to, że do zaprogramowania Flasha trzeba podać
    12,5 V napięcia programującego na pin RESET, więc trzeba będzie
    podrutować płytkę i zamontować jakiś przełącznik bądź zworkę. No i
    kolejny problem to rozpracowanie protokołu do programowania Flasha i
    pożenienie go z jakimś sprzętem (może przeróbka JDM-a?).

    IMO z ciekawości można się wgryźć w temat, ale jeśli jest to projekt
    czysto użytkowy, to chyba lepiej użyć dobrze znanej rodziny MCU. A może
    nawet od nowa wyrzeźbić elektronikę.

  • 3. Data: 2023-10-16 14:53:42
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    JDX <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > istniała), a wiemy, a nawet mieliśmy do czynienia z wieloma
    > architekturami. :-) W każdym razie wygląda to na prehistorię w stylu

    To by się zgadzało, bo urządzenie też prehistoryczne...

> [...]
    > its operating system can be used". :-) No i pozostaje kwestia zdobycia
    > assemblera oraz innych narzędzi obsługujących tę rodzinę.

    DOSa i komputer z fizycznym portem LPT (bo pewnie tak się to programuje)
    znajdę. Gorzej z tymi narzędziami.

    > Następnym problemem jest to, że do zaprogramowania Flasha trzeba podać
    > 12,5 V napięcia programującego na pin RESET, więc trzeba będzie
    > podrutować płytkę i zamontować jakiś przełącznik bądź zworkę.

    Ona i tak będzie drutowana, ale nie wiem, czy programować go w samej
    płytce. Nie wiem nawet które piny są używane do programowania...

    > No i kolejny problem to rozpracowanie protokołu do programowania Flasha
    > i pożenienie go z jakimś sprzętem (może przeróbka JDM-a?).

    Wolałbym jakieś gotowe narzędzie, jeśli jest dostępne :) Może być dla
    DOSa.

    > IMO z ciekawości można się wgryźć w temat, ale jeśli jest to projekt
    > czysto użytkowy, to chyba lepiej użyć dobrze znanej rodziny MCU. A może
    > nawet od nowa wyrzeźbić elektronikę.

    Zastanawiam się nad różnymi opcjami. Wyrzeźbienie elektroniki od nowa to
    jedna z nich (tzn. jednej płytki, tej na której jest ten układ i kilka
    innych; nie jest specjalnie skomplikowana, ale jednak trochę roboty jest).

    Idealnie byłoby zostawić ten układ i użyć go jako expandera GPIO dla
    innego, mocniejszego i bardziej współczesnego MCU. Trzy wolne GPIO znajdę,
    więc jakąś komunikację da się zrobić, i to się uda ogarnąć w assemblerze.

    Druga opcja to wsadzenie tam czegoś, co jest choć trochę kompatybilne
    pinami, ale jedyne, co znalazłem, to AT90S1200. Też nie ma RAMu, ale
    przynajmniej narzędzia są dostępne. Wtedy musiałbym dorzeźbić tylko siedem
    kynarowych połączeń a nie 20.

    Kolejna opcja to zrobienie jakiejś małej płytki, która byłaby wklejona w
    miejscu tego scalaka i wyprowadzała sygnały do układu z innym MCU (z inną
    pinologią).

    Generalnie chciałbym, żeby to nie było rozwiązanie druciarskie, dlatego
    idealnie byłoby przeprogramować ten oryginalny układ (choćby miał tylko
    robić za expander)...

    --
    Młody lew został przywieziony do ZOO i umieszczony w klatce obok
    starego lwa. Przyszedł dozorca i staremu lwu rzucił ogromny kawał mięsa,