  • 1. Data: 2012-05-21 12:56:57
    Temat: [STM32] Zabezpieczenie przed odczytem kodu
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Cześć.
    Czy w STM32 istnieje możliwość zabezpieczenia wgranego programu do
    pamięci Flash przed odczytem a tym samym skopiowaniem?
    Jeśli tak to gdzie i jak się to robi?
    A AVR-ach były bity konfiguracyjne, które pozwalały na taki odczyt, a
    w STM32?

  • 2. Data: 2012-05-21 21:35:44
    Temat: Re: [STM32] Zabezpieczenie przed odczytem kodu
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 21.05.2012 12:56, slawek7 pisze:
> [...]
    > Jeśli tak to gdzie i jak się to robi?
    > A AVR-ach były bity konfiguracyjne, które pozwalały na taki odczyt, a

    STM32 mają takie jakby fusebity nazywane "option bytes". Poczytaj o
    nich, a wszystkiego się dowiesz :).

    Konop

  • 3. Data: 2012-05-22 12:41:16
    Temat: Re: Zabezpieczenie przed odczytem kodu
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Czytałem i wydaje mi sie że trochę to zagmatwane jest. A przy najmniej
    nie jest tak prosto jak w AVRach. Natomiast nie doczytałem czy jest
    możliwe zabezpieczenie przed odczytem poprzez zewnętrzny programator?

  • 4. Data: 2012-05-26 16:15:07
    Od: Norbert <n...@o...pl>

    W dniu 2012-05-22 12:41, slawek7 pisze:
    > Czytałem i wydaje mi sie że trochę to zagmatwane jest. A przy najmniej
    > nie jest tak prosto jak w AVRach. Natomiast nie doczytałem czy jest
    > możliwe zabezpieczenie przed odczytem poprzez zewnętrzny programator?

    - jeżeli używasz bibliotek ST, to FLASH_ReadOutProtection(ENABLE);
    (dołącz stm32f10x_flash)
    - jeżeli masz ST-Linka, możesz to zrobić z poziomu programu STVP (prawie
    jak w AVR-ach)

    Pozdr.
    Norbert

  • 5. Data: 2012-05-28 00:07:32
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik slawek7 napisał:
    > Cześć.
    > Czy w STM32 istnieje możliwość zabezpieczenia wgranego programu do
    > pamięci Flash przed odczytem a tym samym skopiowaniem?

    Z poziomu pinów zewnętrznych zapewne istnieje. Z poziomu dostępu do
    wewnętrznej struktury układu (metody reverse engeeneringu) - zapomnij.
    Wszystko co jest w układzie idzie z niego wypruć - to kwestia ilości
    forsy. Na pocieszenie mogę napisać że wydarcie programu z
    zabezpieczonego układu to ciężkie dziesiątki tysięcy dolarów.

    --
    Darek

  • 6. Data: 2012-05-28 20:55:23
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 27/05/2012 23:07, "Dariusz K. Ładziak" wrote:

> [...]
    > forsy. Na pocieszenie mogę napisać że wydarcie programu z
    > zabezpieczonego układu to ciężkie dziesiątki tysięcy dolarów.

    Tak sie zastanawiam czy istnieje powod usprawiedliwiajacy takie
    'zamowienie' inny niz sprawdzanie konkurencji pod wzgledem patentow.

    Sama wiedza o kodzie nie jest taka wartosciowa - zadnych ludzkich nazw,
    zadnych symboli, czysty asm (zakladajac oczywiscie ze ktos nie poszedl
    na latwizne). Jak juz zrozumiesz jak urzadzenie ma dzialac to napisanie
    kodu nie jest czarna magia.

    --
    Jerry1111

  • 7. Data: 2012-05-28 22:31:20
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp> napisał(a):
> [...]
    > latwizne). Jak juz zrozumiesz jak urzadzenie ma dzialac to napisanie kodu

    Gorzej jak np. w scalaku jest klucz prywatny.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2012-05-29 22:19:26
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jerry1111 napisał:

> [...]
    > zadnych symboli, czysty asm (zakladajac oczywiscie ze ktos nie poszedl
    > na latwizne). Jak juz zrozumiesz jak urzadzenie ma dzialac to napisanie

    Na ogół nie istnieje powód do wydawania takiej forsy poza wojnami
    patentowymi.
    W paru brałem udział - najwięcej trafień miałem w patent który kiedyś
    sam naruszyłem... Ale układ nie wszedł do produkcji seryjnej - nie da
    się ścigać.

    Chociaż parę razy spotkałem napalonych na kod - raz gość został
    spuszczony po kancie bo chciał niejawnie wypruty z karty chipowej układ
    rozrgyzać (a uj go tam wie czy to nie al kaida...), raz ktoś myślał że
    za parę baksów rozgryziemy mu SPS - handlowiec co mu to obiecał szybko
    pojechał hodować owce w Nowej Zelandii (ot, takie powołanie poczuł...)

    --
    Darek

  • 9. Data: 2012-05-29 22:38:16
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-05-28 20:55, Jerry1111 wrote:
    [.....]
    > Tak sie zastanawiam czy istnieje powod usprawiedliwiajacy takie
    > 'zamowienie' inny niz sprawdzanie konkurencji pod wzgledem patentow.
    Kumpel z poprzedniej roboty opowiadał, że jako student mikroelektroniki
    na PW praktykował w tego typu firmie (gdzieś na przełomie tysiącleci to
    było) i wykonywali klientom takie zlecenia właśnie "ze względów prawnych".

  • 10. Data: 2012-06-03 23:10:33
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik JDX napisał:
> [...]
    > było) i wykonywali klientom takie zlecenia właśnie "ze względów prawnych".

    A nie miał na imię Marcin?

    --
    Darek