    From: karbar <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Samochód na "2 lata" ?!
    Date: Thu, 05 Jan 2012 08:12:24 +0100

    On 30.12.2011 09:33, Kamil 'Model' wrote:

    > Akurat mowa była o golfie, ale mondeo mk1 tak samo szybko gnije jak
    > escort. Do tego większe, cięższe i więcej pali.

    Jeździłem Escortem z 1996 roku, dziadek jeździł też takim autem. Do tego
    wśród bliskich znajomych miałem użytkownika escorta z 1999r. Rdzewiały.
    Ranty nadkoli, progi, trochę podłogi, jeden miał odtwarzane tylne
    podłużnice.

    Teraz jeżdżę Mondeo z 1996 roku - na pewnym forum mondeo miało opinię
    rdzewiejącego, ale w mniej newralgicznych punktach i muszę stwierdzić,
    że podłogę i progi mam zdrowe. W tym roku zaczęły wychodzić bąble na
    rantach nadkoli i na tylnym słupku (to miejsce mnie zaskoczyło).

    Jeżeli chodzi o spalanie to jeździłem escortem kombi 1,6 16v benzyna i
    we Wrocławiu w mrozy dochodził do 11 litrów/100km. Spokojnie jadąc po
    autostradzie udało mi się zejść do niecałych 7. Przy 140-150km/h na
    autostradzie brał koło 8,2-8,4.

    Moje mondeo też jest kombi, silnik 1,8 16v benzyna (115 koni), w mrozy
    we Wrocławiu dochodzi do 12,5 litra. W trasach go jeszcze dobrze nie
    policzyłem, ale koło 7,5 l/ 100km przy spokojnej, autostradowej jeździe.

    Bądź co bądź. Uważam zakup 14-15 letnich fordów za dość ryzykowny ze
    względu na blachy. Nie wiem jak inne auta, podejrzewam że mimo wszystko
    blachy to największy problem znakomitej większości samochodów za 3
    tysiące...

    pozdrawiam
    karbar