  • 1. Data: 2011-12-29 10:16:58
    Temat: Samochód na "2 lata" ?!
    Od: XWindowsMen <x...@g...com>

    Kłaniam się bardzo nisko :)

    Nieciekawa sytuacja mnie zmusiła, abym w ciągu miesiąca kupił auto...a z
    racji faktu, że nie mam nikogo pod ręką - pytam was o zdanie - co wybrać?

    Poniżej chciałbym wymienić kilka aut które by mnie interesowały...
    gdybyście mogli napisać o nich więcej "-" ale również "+"...byłbym
    wdzięczny.

    Citroen AX
    Daewoo Lanos/Tico/Nexia
    Fiat Cinquecento/Punto/Tipo/Uno/Siena/Palio
    Ford Escort ("mój" faworyt...dobre wyposażenie za relatywnie małe
    pieniądze... gdzie jest haczyk?) Fiesta/Sierra
    Mazda 323
    Opel Astra/Corsa/Kadett
    Peugeot 106/205/306
    Skoda Felicia/Favorit
    Toyota Celica/Corolla
    VW Golf/Polo
    Volvo... może jakieś stare?

    Sami widzicie o co mi chodzi...generalnie.

    1) Ma jeździć - nie wyglądać.
    2) Osiągi mnie nie interesują...niech tylko będzie ciut szybszy od
    mojego roweru.
    3) Chciałbym coś w gazie... aczkolwiek przy moich przebiegach nie będę
    się upierał. Byle nie chlał więcej jak 6-7l/100km
    4) Tak... wiem, za 3ooo PLN to mogę co najwyżej dobry rower kupić a nie
    samochód... ale naprawdę, mogę "zdzierżyć" że tu "trochę" rdzy i tam coś
    do poklepania...byle nie był klejony z 3w1 auto.

    Pomożecie?

  • 2. Data: 2011-12-29 10:26:45
    Temat: Re: Samochód na "2 lata" ?!
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 29 Dec 2011 10:16:58 +0100, XWindowsMen
    <x...@g...com> wrote:

    >Citroen AX

    dorzuć do listy saxo i zamiast gazu pomyśl o wolnossącym dieslu (1,4
    lub 1,5, w peugeocie 106 też bywał zdaje się)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2011-12-29 10:30:46
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 29 Dec 2011 10:16:58 +0100, XWindowsMen napisał(a):

    > Pomożecie?

    Kup Swifta. Ja kupiłem i się nie zawiodłem. No, może dobrze trafiłem...
    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 4. Data: 2011-12-29 10:33:28
    Od: Kajetan Malkontowicz <k...@m...org>

    W dniu 2011-12-29 10:16, XWindowsMen pisze:

    > Citroen AX
    ciężko znaleźć sensowny egzemplarz

    > Daewoo Lanos/Tico/Nexia
    Tanie części, toczydła, ogólnie da się coś dopasować do Twoich oczekiwań
    > Fiat Cinquecento/Punto/Tipo/Uno/Siena/Palio
    Za duży rozrzut. Między CC a Palio jest przepaść.
    > Ford Escort ("mój" faworyt...dobre wyposażenie za relatywnie małe
    > pieniądze... gdzie jest haczyk?) Fiesta/Sierra
    Escort to rdza. A co do wyposażenia - za 3k zł to się módl żeby
    standardowe rzeczy działały. Stare tanie auto z bajerami to kłopoty na
    dzień dobry.
    > Mazda 323
    Za 3k? Chyba zeskrobana z latarni.
    > Opel Astra/Corsa/Kadett
    Do kupienia, rdzewieje.
    > Peugeot 106/205/306
    > Skoda Felicia/Favorit
    Rdzewieje, ale za mała cenę masz w miarę niezawodne auto.
    > Toyota Celica/Corolla
    Za tą cenę zapomnij, ewentualnie ściągnięta z przystanku.
    > VW Golf/Polo
    VW trzyma cenę, nie da się.

    Z takim budżetem szukaj prostego taniego w utrzymaniu auta w dobrym
    stanie, a nie luksusowych staruszków w których się co chwila coś będzie
    sypać. Celuj w Opla/Dełu/Skodę.

    --
    pozdrowienia
    Kajetan

  • 5. Data: 2011-12-29 10:46:23
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    w tej cenie trafisz niezbyt nadgryzionego punciaka z lpg, tico wybierasz
    jakie chcesz ale to bardzo bardzo male jest, lanos to pancerny samochod
    i naprawia sie jak punciaka - mlotkiem i srubokretem;)

    te auta sa w miare ekonomiczne(zwlaszcza w naprawach wiec jak cos sie
    spartoli to za grosze kupujesz czesci).

    punto 1 znam dosc dobrze i jesli mialbym wybierac to nie balbym sie.
    upierdliwe moga byc zapieczone sruby po mechanikach od siedmiu boleści,
    ktorzy montuja tanie sruby maszynowe nieodporne na korozje...
    ale jak oddasz innemu mechanikowi to niech sie meczy:)

    ogolnie w tym pulapie cen bierzesz co jest
    np
    http://otomoto.pl/fiat-punto-C22310768.html

    za 1750 ale pewnie ukryte niespodzianki to ogolnie w budzecie zarezerwuj
    na te cuda 500pln

    jest w czym wybierac:)

  • 6. Data: 2011-12-29 10:47:51
    Temat: post scriptum
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    jak wybierzesz jakiekolwiek auto na gaz KONIECZNIE sprawdz date waznosci
    butli.
    nie chcialbys chyba kupowac butli i wielozaworu za pincet czy osiemset
    po pierwsztm roku twojej eksploatacji:)

  • 7. Data: 2011-12-29 10:49:43
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    > dorzuć do listy saxo i zamiast gazu pomyśl o wolnossącym dieslu (1,4
    > lub 1,5, w peugeocie 106 też bywał zdaje się)

    ciezko bedzie znalezc jezdzacego wolnossacego ktory sie trzyma kupy, ale
    polecam. jezdzilem p106 swego czasu w stanie tragicznym i nie powiem:)
    fajna zabawka:)
    odpalal w kazdy mroz, malo zarl i jezdzil

  • 8. Data: 2011-12-29 11:18:12
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > dorzuć do listy saxo i zamiast gazu pomyśl o wolnossącym dieslu (1,4
    > lub 1,5, w peugeocie 106 też bywał zdaje się)

    1.4 top ZUO ;-)
    problemy z przegrzewaniem i odkształcającą się głowicą
    1,5 - ok.

    najtańsze chyba będzie tico z LPG.

  • 9. Data: 2011-12-29 11:19:47
    Od: XWindowsMen <x...@g...com>

    W dniu 29.12.2011 10:26, Jarek Andrzejewski pisze:

    > dorzuć do listy saxo i zamiast gazu pomyśl o wolnossącym dieslu (1,4
    > lub 1,5, w peugeocie 106 też bywał zdaje się)

    Zapomniałem o Saxo właśnie. Podoba mi się. Przeglądam alledrogo i
    gdzieniegdzie nawet z gazem można dostać :) Orientujesz się może jak
    wyglądają ceny części? Wiadomo... w jednym aucie droższe to a tańsze
    tamto - chodzi mi o proste uogólnienie. Jak to się kształtuje u francuzów?

  • 10. Data: 2011-12-29 11:19:49
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Za duży rozrzut. Między CC a Palio jest przepaść.

    palio w mieście zżerał 10L lpg jak na 1.2L to jakiś horror.