  • Data: 2013-12-16 10:03:00
    Temat: Re: Samochody bez PJ
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-16 09:50, Adam Wysocki pisze:

    > Jak masz w nim pasy, to nie obowiązuje.
    Tnx. Choć pasy w mało stabilnym wehikule wydają mi się średnio-rozsądnym
    pomysłem...

    > Kask chroni oczy. Jechałeś kiedyś motocyklem bez kasku (albo z podniesioną
    > szybką, bo np. zaparowała)?

    Tak, ale jeździłem tylko "żeby się pobawić". Nie mam PJ na motór i
    zasadniczo motórem nie jeździłem. Przy okazji odniosłem wrażenie, że na
    mój ep kasków nie robią (rozmiar kapelusza: 61)

    Już przy 50-60 km/h wiatr piecze w oczy (w
    > deszczu nawet 30 km/h sieka tak, że mrużysz oczy, a i tak potem są
    > czerwone), a niech ci wpadnie do oka mucha...

    To oczywiste. Jeździłem piździkiem (Vmax ~50) i zawsze w "obszernych"
    okularach. Właśnie ze względu na wiatr, pył i muchy.
    Kask to nie tylko okulary.
    Nie kwestionuję sensowności używania kasku, a prawny obowiązek jego
    używania. Nie życzę sobie być zmuszany tam, gdzie tylko ja mogę na czymś
    ucierpieć.
    Dokładnie taki sam powód jest do karania za jazdę bez kasku, jak i za
    chodzenie zimą bez czapki i szalika. Czyli podnoszone przez niektórych
    nawiedzonych "społeczne koszty leczenia".

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.