  • 1. Data: 2013-12-14 01:11:02
    Temat: Samochody bez PJ
    Od: k...@g...com

    Za granicą widziałem sporo takich małych popierdółek. Jak z ciekawosci zapytałem po
    co komu motorower z dachem to aborygen odpowiedział że jeżdzą nimi dzieciaki ale i
    ludzie starzy albo nałogi co im zabrali PJ. Jak to w Polsce jest z takimi malutkimi
    samochodami. Bo jak by było można takimi na kartę rowerową jeździć to cała ustawa o
    badaniach żeby niby starzy ich nie zaliczali warta funt gówna pod podeszwą.
    Przeciętny siedemdziesięciolatek potrzebuje pojechać do lekarza, do marketu a nie
    przez pół Polski na narty do Zakopanego. Nie ukrywam że sporo tych malutkich
    samochodzików co widziałem to kasztany były. Ale kilka rodzyneczków tez widziałem.

  • 2. Data: 2013-12-14 09:07:08
    Temat: Re: Samochody bez PJ
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Dec 2013 16:11:02 -0800 (PST), k...@g...com
> [...]
    > odpowiedział że jeżdzą nimi dzieciaki ale i ludzie starzy albo
    > nałogi co im zabrali PJ. Jak to w Polsce jest z takimi malutkimi

    Sa. tylko trzeba uwazac jak zarejestruja - samochod, motorower, quad,
    ... rower elektryczny moze byc ciekawy, wozek inwalidzki.

    >Bo jak by było można takimi na kartę rowerową jeździć

    Kart rowerowych juz nie ma, tzn tylko dla mlodziezy wymagane.
    Sad moze tez zabronic jazdy rowerem ... :-)

    > to cała ustawa o badaniach żeby niby starzy ich nie zaliczali warta
    > funt gówna pod podeszwą.

    Ale tez te pojazdy wolne, male i dlatego PJ nie potrzebne.

    J.

  • 3. Data: 2013-12-14 10:13:08
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 14.12.2013 01:11, k...@g...com pisze:
    > Za granicą widziałem sporo takich małych popierdółek.
    Są takie jeździdełka. 50cm pojemności, 45km/h i zarejestrowane jako
    motorower. (potem możesz wsadzić większy silnik) Ogrzewanie z tłumika,
    hałas, niewygody - to powoduje ze lepiej mieć pełnoletniego golfa na gaz.

    ToMasz

    PS.
    PRzez przypadek poruszyłeś temat, w którym widać rozgraniczenie dwóch
    gatunków dupowozów. pierwszy to taki którym wygodnie przejedziesz ze
    śląska nad morze, a drugi którym pojedziesz z domu do Tesko. Powoli
    zaczynamy dostrzegać różnice, ale baardzo powoli. Jeśli będzie więcej
    ludzi wymagających dojazdu z domu do teskko, i ktoś mądry przerzuci
    pojazdy elektryczne z grupy niedoszłych krążowników szos, do grupy
    mikrusów o zasiegu 10km - wtedy ruszy rynek tanich elektryków.

  • 4. Data: 2013-12-14 11:02:43
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-14 10:13, ToMasz pisze:

> [...]
    > pojazdy elektryczne z grupy niedoszłych krążowników szos, do grupy
    > mikrusów o zasiegu 10km - wtedy ruszy rynek tanich elektryków.

    Spoko... urzędnicy wszystko spieprzą.
    Jak się upowszechni, to bądź pewien, że urzędnicy wprowadzą PJ, DR,
    coroczny przegląd, OC i inne opłaty.
    Dupowozy motorowerkowe, elektryczne, czy (chyba nawet?) obudowane
    wymagają kasku. I tu jest pierwsza dupa. Taki kask zawadza. No - można
    przypinać do motorka. Poza tym - w upał jest cholernie niewygodny, a
    odkryty piździk właśnie latem ma najwięcej zalet.
    Dalej - trzeba to gdzieś trzymać. Piździk-motorower ciężko już jest
    wtargać po schodach choćby do/z piwnicy, no - chyba, że bardzo lekki
    albo piwnica/komórka jest na poziomie ulicy. Jeśli będzie stał na
    parkingu, to długo nie postoi, bo można wstawić do dostawczaka, albo
    gówniarz "a, kopnę se".

    Pozostaje rower, ze wszystkimi wadami, ale jak na razie bez
    obowiązkowego kasku. Mam rower na 30-letniej poobdzieranej ramie z
    powymienianymi newralgicznymi podzespołami i nie boję się na nim
    pojechać parędziesiąt km, ani postawić w mieście przy słupie bez
    zapinania. Na te parę km do marketu, na pocztę, czy do miasta "można
    wytrzymać" nawet w deszcz i upał. Jeśli nie traktować tego jako jazdę
    rekreacyjną, to można się nawet nie spocić. A jak jest upał, to np. ja
    brałem do torby butelkę wody, dezodorant i drugą koszulę. Po dojechaniu
    pod 'urząd' zdejmowałem koszulkę, myłem się tą wodą i wycierałem
    koszulką, psikałem i wkładałem tę świeżą.

    Komunikacja miejska w dwie strony (zależnie od miasta), to ok. 7zł
    jednorazowo.
    Uważam, że koszt jazdy samochodem (z wszystkimi narzutami) można
    spokojnie przyjąć 1zł/km. Skoro fiskus pozwala wrzucić w koszta nawet
    więcej, to na pewno nie robi nam prezentu. Wystarczy policzyć ile km
    tłuczemy niepotrzebnie, aby wybrać rower z jego wszystkimi niewygodami.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 5. Data: 2013-12-14 15:28:05
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 14.12.2013 11:02, sqlwiel pisze:

    > Spoko... urzędnicy wszystko spieprzą.
    może się nie uda?
    (...)
> [...]
    > gówniarz "a, kopnę se".

    > Pozostaje rower, ze wszystkimi wadami, ale jak na razie bez
    i tu zapedałowałeś za dlaeko :)
    ja też do pracy codziennie mykam rowerwem, ale ja już w tym wieku, że
    dla zdrowia tak jest lepiej.
    Poczytaj:
    http://www.endicar.pl/bpj.html
    Zakładając że to prawda, to niema problemu aby budować wozidła
    auto-podobne z silnikiem elektrycznym 4 kW!

    ToMasz

  • 6. Data: 2013-12-14 16:31:32
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-14 15:28, ToMasz pisze:

    > Poczytaj:
    > http://www.endicar.pl/bpj.html

    Dzięki.

    > Zakładając że to prawda, to niema problemu aby budować wozidła
    > auto-podobne z silnikiem elektrycznym 4 kW!
    Myślę, że mógłby nawet być 3-kołowy dwuosobowy (rzędowy) obudowany.

    a jak jest (bo nie chce mi się szukać) z kaskiem? Czy w obudowanym
    trójkołowym motorowerze obowiązuje?

    Swoją drogą... skoro jest powód, by karać motorowerzystów za jazdę bez
    kasku, to taki sam powód uzasadniałby karanie tych, co zimą bez czapki
    (i szalika) chodzą, a właśnie zimę mamy! Panie Szczurek - jeden promil z
    tej kasy dla mnie za pomysł!

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 7. Data: 2013-12-16 09:50:10
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:

    > a jak jest (bo nie chce mi się szukać) z kaskiem? Czy w obudowanym
    > trójkołowym motorowerze obowiązuje?

    Jak masz w nim pasy, to nie obowiązuje.

    > Swoją drogą... skoro jest powód, by karać motorowerzystów za jazdę bez
    > kasku, to taki sam powód uzasadniałby karanie tych, co zimą bez czapki
    > (i szalika) chodzą,

    Kask chroni oczy. Jechałeś kiedyś motocyklem bez kasku (albo z podniesioną
    szybką, bo np. zaparowała)? Już przy 50-60 km/h wiatr piecze w oczy (w
    deszczu nawet 30 km/h sieka tak, że mrużysz oczy, a i tak potem są
    czerwone), a niech ci wpadnie do oka mucha...

    http://motogof.tumblr.com/

  • 8. Data: 2013-12-16 10:03:00
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-16 09:50, Adam Wysocki pisze:

    > Jak masz w nim pasy, to nie obowiązuje.
    Tnx. Choć pasy w mało stabilnym wehikule wydają mi się średnio-rozsądnym
    pomysłem...

    > Kask chroni oczy. Jechałeś kiedyś motocyklem bez kasku (albo z podniesioną
    > szybką, bo np. zaparowała)?

    Tak, ale jeździłem tylko "żeby się pobawić". Nie mam PJ na motór i
    zasadniczo motórem nie jeździłem. Przy okazji odniosłem wrażenie, że na
    mój ep kasków nie robią (rozmiar kapelusza: 61)

    Już przy 50-60 km/h wiatr piecze w oczy (w
    > deszczu nawet 30 km/h sieka tak, że mrużysz oczy, a i tak potem są
    > czerwone), a niech ci wpadnie do oka mucha...

    To oczywiste. Jeździłem piździkiem (Vmax ~50) i zawsze w "obszernych"
    okularach. Właśnie ze względu na wiatr, pył i muchy.
    Kask to nie tylko okulary.
    Nie kwestionuję sensowności używania kasku, a prawny obowiązek jego
    używania. Nie życzę sobie być zmuszany tam, gdzie tylko ja mogę na czymś
    ucierpieć.
    Dokładnie taki sam powód jest do karania za jazdę bez kasku, jak i za
    chodzenie zimą bez czapki i szalika. Czyli podnoszone przez niektórych
    nawiedzonych "społeczne koszty leczenia".

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 9. Data: 2013-12-16 10:56:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-12-16 09:50, Użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > Jak masz w nim pasy, to nie obowiązuje.

    > Kask chroni oczy. Jechałeś kiedyś motocyklem bez kasku (albo z podniesioną

    Nie prawda.
    Kask chroni głowę, oczy chronią gogle, okulary lub szybka w kasku,
    sam kask nie chroni oczu.
    Co więcej do dzisiaj są w sprzedaży kaski bez szybki.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2013-12-16 13:07:26
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-12-14 01:11, k...@g...com pisze:
> [...]
    samochodzików co widziałem to kasztany były. Ale kilka rodzyneczków tez widziałem.

    W Polsce normalnie - 3ci sąsiad kupił niedawno - 2wu cylindrowy dieselek
    o pojemności 50 cm - 6 letni - cena zakupu 13,5 tys zł.. Nie wymaga
    żadnych uprawnień. Zarejestrowany jaklo 'Inne". W środku dla kierowcy i
    pasażera więcej miejsca niż w maluchu. Spalanie około 3 litrów na 100.