eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŚciskanie sprężyn › Re: Ściskanie sprężyn
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ściskanie sprężyn
    Date: Tue, 11 Oct 2011 08:38:17 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 35
    Message-ID: <j70o8q$oqu$1@node2.news.atman.pl>
    References: <j6vi71$i0s$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.238.176.82
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1318315098 25438 83.238.176.82 (11 Oct 2011 06:38:18
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 11 Oct 2011 06:38:18 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.2.23) Gecko/20110921
    Thunderbird/3.1.15
    In-Reply-To: <j6vi71$i0s$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2405645
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 10.10.2011 21:50, Marcin Jan pisze:
    > Witam
    >
    > Chcę się poradzić w jednej kwestii. W jaki sposób maksymalnie ścisnąć to
    > zawieszenie pokazane na foto:
    > http://imageshack.us/photo/my-images/195/10102011004
    .jpg/
    >
    > Czy takim ściągaczem do sprężyn da radę?
    > http://allegro.pl/sciagacz-sciagacze-do-sprezyn-mcpe
    rson-2-szt-380mm-i1844178896.html
    >
    >
    > Pytam bo w moim przypadku sprężyny są dość mocno schowane (u góry jak i
    > na dole), więc te górne zwoje nadal będą rozwinięte.
    >
    > Inne pomysły? Ostatecznie demontaż sprężyn i amorów ale tego chcę uniknąć.
    >
    czy ja dobrze widzę że całość trzyma się na jednej nakrętce na stronę?
    Amor jest w środku i z góry przykręcony nakrętką? Jeżeli tak to
    najprostszym wyjściem jest wyjęcie sprężyn. Ja bym nie kombinował ze
    ściskaniem. Co do błotników, to nie wiem czy są obowiązkowe, ale myślę
    że tak, bo nawet niskobudżetowe przyczepy je mają, jak by nie były
    konieczne, to znalazł by się księgowy cy by je wykreślił z projektu. W
    tej Twojej przyczepce myślę że przeróbka na takie odkręcane nie będzie
    skomplikowana.

    A jeżeli już chcesz ściskać te sprężyny, to ja bym kupił metr pręta
    gwintowanego, kilka nakrętek i podkładek, przewiercił dziury w obudowach
    sprężyn, tak aby dało się przeciągnąć pręt i całość skręcił. Ewentualnie
    użyć ścisków stolarskich i ścisnąć za obudowę sprężyn, może się okazać
    konieczne wstępne obciążenie przyczepy, bo ściski stolarskie nie mają
    zbyt dużego zakresu. Jak sam zauważyłeś, tymi ściągaczami nie
    podejdziesz do sprężyn bo te są schowane.

    Nie wypowiadam się na temat jak zareagują sprężyny po długotrwałym
    ściśnięciu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: