eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŚciskanie sprężyn › Re: Ściskanie sprężyn
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Marcin Jan <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ściskanie sprężyn
    Date: Tue, 11 Oct 2011 23:52:02 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 45
    Message-ID: <j72dq7$3ar$1@inews.gazeta.pl>
    References: <j6vi71$i0s$1@inews.gazeta.pl> <j70o8q$oqu$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.74.57.205
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1318369927 3419 195.74.57.205 (11 Oct 2011 21:52:07 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 11 Oct 2011 21:52:07 +0000 (UTC)
    X-User: tonieemail
    In-Reply-To: <j70o8q$oqu$1@node2.news.atman.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:7.0.1) Gecko/20110929 Thunderbird/7.0.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2405902
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 11-10-11 08:38, Albercik pisze:
    > W dniu 10.10.2011 21:50, Marcin Jan pisze:
    >> Witam
    >>
    >> Chcę się poradzić w jednej kwestii. W jaki sposób maksymalnie ścisnąć to
    >> zawieszenie pokazane na foto:
    >> http://imageshack.us/photo/my-images/195/10102011004
    .jpg/
    >>
    >> Czy takim ściągaczem do sprężyn da radę?
    >> http://allegro.pl/sciagacz-sciagacze-do-sprezyn-mcpe
    rson-2-szt-380mm-i1844178896.html
    >>
    >>
    >>
    >> Pytam bo w moim przypadku sprężyny są dość mocno schowane (u góry jak i
    >> na dole), więc te górne zwoje nadal będą rozwinięte.
    >>
    >> Inne pomysły? Ostatecznie demontaż sprężyn i amorów ale tego chcę
    >> uniknąć.
    >>
    > czy ja dobrze widzę że całość trzyma się na jednej nakrętce na stronę?
    > Amor jest w środku i z góry przykręcony nakrętką? Jeżeli tak to
    > najprostszym wyjściem jest wyjęcie sprężyn. Ja bym nie kombinował ze
    > ściskaniem. Co do błotników, to nie wiem czy są obowiązkowe, ale myślę
    > że tak, bo nawet niskobudżetowe przyczepy je mają, jak by nie były
    > konieczne, to znalazł by się księgowy cy by je wykreślił z projektu. W
    > tej Twojej przyczepce myślę że przeróbka na takie odkręcane nie będzie
    > skomplikowana.
    >
    > A jeżeli już chcesz ściskać te sprężyny, to ja bym kupił metr pręta
    > gwintowanego, kilka nakrętek i podkładek, przewiercił dziury w obudowach
    > sprężyn, tak aby dało się przeciągnąć pręt i całość skręcił. Ewentualnie
    > użyć ścisków stolarskich i ścisnąć za obudowę sprężyn, może się okazać
    > konieczne wstępne obciążenie przyczepy, bo ściski stolarskie nie mają
    > zbyt dużego zakresu. Jak sam zauważyłeś, tymi ściągaczami nie
    > podejdziesz do sprężyn bo te są schowane.
    >
    > Nie wypowiadam się na temat jak zareagują sprężyny po długotrwałym
    > ściśnięciu.

    no to jeszcze pytanie lajkonika :). Chyba żeby odkręcić ten amortyzator
    to te sprężyny trzeba jednak ścisnąć. Tak samo chyba przy późniejszym
    zakładaniu. Dobrze kombinuję? Czy w ty w tym zawieszeniu wystarczy lekko
    dociążyć, odkręcić i następnie odciążyć.
    Pozdrawiam
    Marcin Jan

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: