-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Marcin Jan <t...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ściskanie sprężyn
Date: Tue, 11 Oct 2011 23:52:02 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 45
Message-ID: <j72dq7$3ar$1@inews.gazeta.pl>
References: <j6vi71$i0s$1@inews.gazeta.pl> <j70o8q$oqu$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 195.74.57.205
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1318369927 3419 195.74.57.205 (11 Oct 2011 21:52:07 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 11 Oct 2011 21:52:07 +0000 (UTC)
X-User: tonieemail
In-Reply-To: <j70o8q$oqu$1@node2.news.atman.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:7.0.1) Gecko/20110929 Thunderbird/7.0.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2405902
[ ukryj nagłówki ]W dniu 11-10-11 08:38, Albercik pisze:
> W dniu 10.10.2011 21:50, Marcin Jan pisze:
>> Witam
>>
>> Chcę się poradzić w jednej kwestii. W jaki sposób maksymalnie ścisnąć to
>> zawieszenie pokazane na foto:
>> http://imageshack.us/photo/my-images/195/10102011004
.jpg/
>>
>> Czy takim ściągaczem do sprężyn da radę?
>> http://allegro.pl/sciagacz-sciagacze-do-sprezyn-mcpe
rson-2-szt-380mm-i1844178896.html
>>
>>
>>
>> Pytam bo w moim przypadku sprężyny są dość mocno schowane (u góry jak i
>> na dole), więc te górne zwoje nadal będą rozwinięte.
>>
>> Inne pomysły? Ostatecznie demontaż sprężyn i amorów ale tego chcę
>> uniknąć.
>>
> czy ja dobrze widzę że całość trzyma się na jednej nakrętce na stronę?
> Amor jest w środku i z góry przykręcony nakrętką? Jeżeli tak to
> najprostszym wyjściem jest wyjęcie sprężyn. Ja bym nie kombinował ze
> ściskaniem. Co do błotników, to nie wiem czy są obowiązkowe, ale myślę
> że tak, bo nawet niskobudżetowe przyczepy je mają, jak by nie były
> konieczne, to znalazł by się księgowy cy by je wykreślił z projektu. W
> tej Twojej przyczepce myślę że przeróbka na takie odkręcane nie będzie
> skomplikowana.
>
> A jeżeli już chcesz ściskać te sprężyny, to ja bym kupił metr pręta
> gwintowanego, kilka nakrętek i podkładek, przewiercił dziury w obudowach
> sprężyn, tak aby dało się przeciągnąć pręt i całość skręcił. Ewentualnie
> użyć ścisków stolarskich i ścisnąć za obudowę sprężyn, może się okazać
> konieczne wstępne obciążenie przyczepy, bo ściski stolarskie nie mają
> zbyt dużego zakresu. Jak sam zauważyłeś, tymi ściągaczami nie
> podejdziesz do sprężyn bo te są schowane.
>
> Nie wypowiadam się na temat jak zareagują sprężyny po długotrwałym
> ściśnięciu.
no to jeszcze pytanie lajkonika :). Chyba żeby odkręcić ten amortyzator
to te sprężyny trzeba jednak ścisnąć. Tak samo chyba przy późniejszym
zakładaniu. Dobrze kombinuję? Czy w ty w tym zawieszeniu wystarczy lekko
dociążyć, odkręcić i następnie odciążyć.
Pozdrawiam
Marcin Jan
Następne wpisy z tego wątku
- 12.10.11 00:18 Tomasz Pyra
- 12.10.11 00:37 venioo
- 12.10.11 01:17 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław