eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingSerializacja obiektów w bazie danych - jakie podejście jest zalecane? › Re: Serializacja obiektów w bazie danych - jakie podejście jest zalecane?
  • Data: 2019-07-30 08:23:42
    Temat: Re: Serializacja obiektów w bazie danych - jakie podejście jest zalecane?
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-07-29 o 17:03, Szyk Cech napisał:

    > Chodzi o to by warstwa bazy danych była całkowicie zautomatyzowana
    > (automatyzacja to atut systemów komputerowych). Ten mój generator będzie
    > generował klasę Database_N_M w oparciu o klasy zachowalne umiejscowione
    > w warstwie logiki biznesowej. Dopiero nad tą warstwą będzie interfejs
    > użytkownika.

    Jak dla mnie abstrakcja jest wtedy gdy na najwyzszej warstwie jest
    funkcja, która mowi daj mi paczke danych o takich i takich parametrach,
    i nie wnika jak to robi funkcja. Czy tworzy zapytanie, czy korzysta z
    innego typu bazy (przecież bazy sql-owe to nie jedyne), czy nawet w
    SQL-owych, nie interesuje nas, czy pod spodem użyte jest zwykłe
    zapytanie, czy korzystamy z funkcji składowanej. Machanie przez ogon
    psem jest moim zdaniem nie najlepszym pomysłem, bo jak napisałem,
    właśnie to powinno być jak najbardziej odseparowane, a Ty chcesz mieć na
    to wpływ z poziomu kodu nie wiedząc czy to się będzie sprawdzać i skalować.
    Takie automaty sa fajne, jak się je pisze, a jak później użytkownik musi
    używać, albo musisz dodać jakąś funkcjonalność, albo optymalizację
    zrobić, to odbijasz się od założeń i ograniczeń automatu.Dlatego zostaw
    te byty jako osobne, jedynie martwiąc się o to by sprawdzić, czy są w
    wersjach kompatybilnych.

    --
    http://kaczus.ppa.pl