-
Data: 2015-03-23 19:06:30
Temat: Re: Silniczek 1,2 TCe 4x2 125 KM?
Od: AL <a...@s...tam.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2015-03-23 18:19, Cavallino wrote:
>
> Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:mepg1u$5ap$...@d...me...
>> On 2015-03-23 16:43, Czesław Wiśniak wrote:
>>>> -szybka jazda autostradą oznacza spalanie ponad 10 l/100, ale już
>>>> spokojna jazda z utrzymywanym przez tempomat 130 na ekspresówce
>>>> zamknęła się w 8 l, czyli spalił mniej niż by spalił diesel w
>>>> analogicznych warunkach)
>>>>
>>>> -ogólnie pewnie bym się zdecydował właśnie na tą wersję, gdyby w
>>>> momencie kiedy kupowałem Dustera była dostępna z napędem 4WD
>>>
>>> Załamuje mnie jak czytam ile palą te silniki.
>>
>> ja też, zwłaszcza jak porównuję ten silniczek 1.2l i jego spalanie.
>
> Diesel dla porównania pali 7,5-8 l po mieście, 8l przy 120 km/h przy
> tempomacie, oraz za każde +10 km/h o 1-1,5 l więcej.
>
>>
>> Dla silnika benzynowego 2.4l MIVEC (bez turbiny) 170KM w znacznie
>> ciezszym aucie od Dustera z 4WD mam mniejsze - a na pewno _nie
>> większe_ spalanie (dla warunków opisanych przez piszącego).
>
> Ale może nie w aucie z Cx cegły.
> No chyba że to LandRover Discovery - on ma zbliżony Cx do Dustera.
>
Discovery 3 teraz 4 ma szef - to w ekodrivingu nie schodzi ponizej
10l/100km (2.9 TD V6). Depnięcie pedałem wywołuje słyszalny wir w baku
:) (ta cegła ma sporą powierzchę do pchania przed sobą + masa własna)
>> W dwa lata - srednia nie przekracza 10l/100km (mierzone od tankowania
>> do tankowania - a nie z komputera)
>
co nie znaczy, że i 15-17l/100km też mi się zdarzało (jak ciezka noge
mialem).
Natomiast w lajtowej (czyli bez spięć) jeździe po GOP mieszczę się w
9-10l/100km
>>
>> Silnik sie nie meczy (w miescie zakres 1600-2000obr/min) - po prostu
>> mruczy sobie w jezdzie miejskiej, przyspiesza bez problemu, nie ma
>> zadyszki, spalanie jak w tych nowych downsizowanych 1.2l z turbiną.
>> Po co ta cała pseudo ekologia?
>
> Bo jak nie będziesz gazu używał, to ten 1.2 spali mniej, ten Twój nie.
> A testy spalania robi się właśnie w takich laboratoryjnych warunkach -
> tak więc ten cały downsizing jest tylko i wyłącznie pod testy i dla
> kapeluszników.
>
ale wg sprit monitor - ten 2.4l MIVEC srednia dla sporej probki nie
wychodzi poza 10-11l/100km
(wiec nie jestem jakims wyjatkiem)
Następne wpisy z tego wątku
- 23.03.15 20:52 Pawel O'Pajak
- 23.03.15 21:45 Bartosz 'Seco' Suchecki
- 23.03.15 22:13 Koziołek
- 23.03.15 22:23 Cavallino
- 23.03.15 22:24 Cavallino
- 23.03.15 22:26 Cavallino
- 23.03.15 23:07 AL
- 24.03.15 07:20 Marek
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
- Kopidół
- Pierwsze Twizy :D
- Kolejny pożar
- Walka o prad :D
- jakie klocki do elektryka?
- Czym jeździ Myjk
- tak nieśmiało zapytam
Najnowsze wątki
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-31 Dziady kręcące się koło szkoły
- 2024-10-31 Jak to robia w Nowym Jorku piesi
- 2024-10-31 Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- 2024-10-31 czyste powietrze
- 2024-10-31 (Dwaj) "Starzy" sędziowie SN niedopuszczalne skargi piszą [tako orzekł WSA]
- 2024-10-31 Planeta płonie
- 2024-10-31 zginął podczas zmiany kól
- 2024-10-30 Diesel spłonął :-)
- 2024-10-30 Re: Diesel spłonął :-)
- 2024-10-30 Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- 2024-10-29 Dzień jak codzień
- 2024-10-29 Holowanie
- 2024-10-30 soft dla detekcji stanu DMA (on,czy off)
- 2024-10-30 Kraków => Senior SAP HANA Developer <=