  • 1. Data: 2015-03-23 10:55:19
    Temat: Silniczek 1,2 TCe 4x2 125 KM?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Powoli dojrzewam do Dacii Duster z silniczkiem benzynowym 1,2 TCe 4x2.
    Na papierze wygląda to nieźle: moment 205 Nm przy zaledwie 1500 obr/min
    i 125 KM mocy max. Jednak jakoś te 125 koni z 1,2 litra pojemności mnie
    zastanawia. Jak to w praktyce jeździ?
    Ma ktoś z Kolegów jakieś doświadczenia z takim wynalazkiem?
    Jacek

  • 2. Data: 2015-03-23 12:17:07
    Temat: Re: Silniczek 1,2 TCe 4x2 125 KM?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Mar 2015 10:55:19 +0100, Jacek napisał(a):

> [...]
    > zastanawia. Jak to w praktyce jeździ?
    > Ma ktoś z Kolegów jakieś doświadczenia z takim wynalazkiem?

    Magia turbiny. Dopoki dmucha, bedzie jezdzic dobrze.
    Duster jest lekki, wiec taki kosiarkowy silniczek starczy.
    Pewnie bedzie palic wiecej, niz by przystalo na 1,2.

    Problemem wg mnie moze sie okazaac trwalosc silnika i turbiny.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 3. Data: 2015-03-23 12:59:35
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    W dniu 2015-03-23 o 10:55, Jacek pisze:
> [...]
    > zastanawia. Jak to w praktyce jeździ?
    > Ma ktoś z Kolegów jakieś doświadczenia z takim wynalazkiem?

    Cześć.

    Obecnie używam Lodgy z silnikiem 1.2 TCe 115KM.
    Całkiem przyjemne autko, szczególnie jak chcesz mieć nówkę za niewielkie
    pieniądze. Za podobną kasę możesz mieć oczywiście kilkuletniego
    galaxy/sharana/alhambra. Tylko znajdź coś z faktycznym przebiegiem
    poniżej 200000 i w dodatku nietłuczone.

    W salonie jeździłem Lodgy z 1.6 85KM. Ale to wołowata krowa.
    1.2 TCe 115KM przyspiesza i zbiera się wiele lepiej, całkiem
    przyzwoicie. O ile może się zbierać auto z silnikiem poniżej 200KM ;-)

    Duster o którym wspominasz też całkiem żwawy jest, na tyle żwawy że po
    próbach z dusterem 125KM zacząłem poszukiwać Lodgy z silnikiem 115KM.

    I jazdy testowe przekonały mnie, że taka Lodgy na auto rodzinne sportowe
    - do przewożenia całego naszego rowerowego sprzętu sportowego -jak
    najbardziej się nadaje.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2015-03-23 13:42:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > zastanawia. Jak to w praktyce jeździ?
    > Ma ktoś z Kolegów jakieś doświadczenia z takim wynalazkiem?

    Tak, miałem przez kilka dni takiego jako zastępcze (2WD).
    W porównaniu do używanego na codzień 1.5 dCi 4WD:

    - w mieście jeżdzi się znacznie przyjemniej, silnik jest dynamiczny, dobrze
    się zbiera, przyspiesza lekko i chętnie

    - pali 10-11 l w mieście i 8-11 na trasie

    -na trasie wyraźnie brakuje mu dołu, więc każde sprawne wyprzedzanie musi
    być raczej z redukcją.
    Tam gdzie w dieslu wciskam gaz i jadę, tam w tce redukcja najlepiej do biegu
    4 - ale to może (i pewnie jest) być też skutek innej skrzyni biegów
    (skrzynia w wersjach 4WD jest dużo krótsza i niżej przełożona, niższe biegi,
    zwłaszcza 1 mają rekompensować brak reduktora).
    Choć pewnie i tak zachowuje się lepiej niż każdy wolnossący benzyniak w
    okolicach 1.6, w takiej dużej budzie, o starym śmieciu o tej pojemności od
    Renault nie wspominając.

    -nie udało mi się osiągnąć nim jego Vmax, 170 to był max i więcej nie
    chciał, mimo że poganiałem go chyba przez 20 km niemieckiej autostrady - w
    czasie tych prób prezentowane zużycie chwilowe przekraczało 20 l (diesel
    pokazuje max 15 i wyciąga 175 bez większych problemów, mimo że w papierach
    ma wpisane o 5 km/h mniej niż wersja benzynowa)

    -szybka jazda autostradą oznacza spalanie ponad 10 l/100, ale już spokojna
    jazda z utrzymywanym przez tempomat 130 na ekspresówce zamknęła się w 8 l,
    czyli spalił mniej niż by spalił diesel w analogicznych warunkach)

    -ogólnie pewnie bym się zdecydował właśnie na tą wersję, gdyby w momencie
    kiedy kupowałem Dustera była dostępna z napędem 4WD

    ---
    Avast.

  • 5. Data: 2015-03-23 14:24:41
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-03-23 o 13:42, Cavallino pisze:

    > -na trasie wyraźnie brakuje mu dołu, więc każde sprawne wyprzedzanie
    > musi być raczej z redukcją.
    Dzięki za konkret. W sumie to się chyba zdecyduję, zwłaszcza, że
    ostatnio mam dość diesli i kosztownych problemów z dwumasami, filtrami
    FAP i świecami żarowymi, których się nie da wykręcić bez demontażu
    połowy osprzętu.
    Mam nadzieję, że ten 1,2 TCe nie ma dwumasy.
    Jacek

  • 6. Data: 2015-03-23 16:29:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > osprzętu.
    > Mam nadzieję, że ten 1,2 TCe nie ma dwumasy.

    Oj, żebyś się nie zdziwił - to jeden z najbardziej zaawansowanych
    technicznie silników benzynowych.
    Turbina, bezpośredni wtrysk, co do dwumasy nie wiem - ale nie zdziwiłbym się
    gdyby była, w Megane z tym silnikiem (o innej mocy) jest.
    Czyli ma się co psuć.
    W przypadku produktów Renault gwarancja na 5 lat to temat od którego MUSISZ
    zaczynać układanie oferty.

    ---
    Avast.

  • 7. Data: 2015-03-23 16:43:25
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    >
    > -ogólnie pewnie bym się zdecydował właśnie na tą wersję, gdyby w momencie
    > kiedy kupowałem Dustera była dostępna z napędem 4WD

    Załamuje mnie jak czytam ile palą te silniki.

  • 8. Data: 2015-03-23 17:47:44
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-03-23 16:43, Czesław Wiśniak wrote:

    > Załamuje mnie jak czytam ile palą te silniki.

    ja też, zwłaszcza jak porównuję ten silniczek 1.2l i jego spalanie.

    Dla silnika benzynowego 2.4l MIVEC (bez turbiny) 170KM w znacznie
    ciezszym aucie od Dustera z 4WD mam mniejsze - a na pewno _nie większe_
    spalanie (dla warunków opisanych przez piszącego).
    W dwa lata - srednia nie przekracza 10l/100km (mierzone od tankowania do
    tankowania - a nie z komputera)

    Silnik sie nie meczy (w miescie zakres 1600-2000obr/min) - po prostu
    mruczy sobie w jezdzie miejskiej, przyspiesza bez problemu, nie ma
    zadyszki, spalanie jak w tych nowych downsizowanych 1.2l z turbiną.
    Po co ta cała pseudo ekologia?

  • 9. Data: 2015-03-23 18:06:50
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Po co ta cała pseudo ekologia?

    Taka ekologia, żeby cię się silnik jak najszybciej rozleciał tuż po okresie
    gwarancji , i żebyś kupił nowy (albo samochód albo silniki) , bo stary
    będzie nienaprawialny .... Najlepiej władza wraz z koncernami smochodowymi
    chciałaby, żebyś auto kupił na kredyt, i również w kredycie je remontował,
    wtedy na bieżąco będą mieli stały dopływ świeżej gotóweczki ....

    Endriu

  • 10. Data: 2015-03-23 18:19:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości grup

    > ja też, zwłaszcza jak porównuję ten silniczek 1.2l i jego spalanie.

    Diesel dla porównania pali 7,5-8 l po mieście, 8l przy 120 km/h przy
    tempomacie, oraz za każde +10 km/h o 1-1,5 l więcej.

    > Dla silnika benzynowego 2.4l MIVEC (bez turbiny) 170KM w znacznie ciezszym
    > aucie od Dustera z 4WD mam mniejsze - a na pewno _nie większe_ spalanie
    > (dla warunków opisanych przez piszącego).

    Ale może nie w aucie z Cx cegły.
    No chyba że to LandRover Discovery - on ma zbliżony Cx do Dustera.

> [...]

    > mruczy sobie w jezdzie miejskiej, przyspiesza bez problemu, nie ma
    > zadyszki, spalanie jak w tych nowych downsizowanych 1.2l z turbiną.

    Bo jak nie będziesz gazu używał, to ten 1.2 spali mniej, ten Twój nie.
    A testy spalania robi się właśnie w takich laboratoryjnych warunkach - tak
    więc ten cały downsizing jest tylko i wyłącznie pod testy i dla
    kapeluszników.

    ---
    Avast.